دستگاه قضایی انگلیس «بوریس جانسون» کاندیدای نخست وزیری این کشور را احضار کرد.

 

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی و خبری جماران، خبرگزاری رویترز گزارش داد: دستگاه قضایی انگلیس امروز چهارشنبه «بوریس جانسون» وزیر خارجه سابق این کشور را به اتهام «دروغگویی» درباره برگزیت (خروج انگلیس از اتحادیه اروپا) به مردم، احضار کرد. 

در این شکایت نامه آمده است که او در کارزار تبلیغاتی مربوط به همه پرسی برگزیت در سال 2016 «به دروغ» بر روی یک اتوبوس تبلیغاتی نوشته بود مبنی بر اینکه «انگلیس هفته ای 350 میلیون پوند به اتحادیه اروپا می فرستد. بیایید این پول را در عوض در بخش بهداشت عمومی هزینه کنیم.»

 

SEI_661944551 (1)

 

قاضی دادگاه وست مینستر لندن اعلام کرد که جانسون باید به شکایات خصوصی در خصوص سه مورد دروغگویی به مردم پاسخ دهد.

«مارگوت کولمن» قاضی محلی، استدلال وکیل جانسون مبنی بر این‌ که این پرونده «صرفا به جهت آزار وی» و زیر سوال بردن نتایج همه‌ پرسی سال 2016 تشکیل شده است را رد کرد. 

در متن بیانیه این قاضی که امروز منتشر شد، آمده است: «با توجه به تمام عوامل مطرح‌ شده، قانع شده‌ ام که این پرونده به سه اتهام قابل بررسی است.»

وی افزود: «اتهام‌ های مطرح شده قابلیت تعقیب و صدور کیفرخواست را دارند. این بدان معناست که متهم باید برای جلسه اولیه در دادگاه حاضر شود و این پرونده برای دادگاه سلطنتی ارسال خواهد شد».

دروغگویی و تشویش اذهان عمومی می تواند با حداکثر مجازات حبس ابد برای فرد مواجه شود.

این اتهامات علیه بوریس جانسون در حالی مطرح می شود که وی یکی از اصلی ترین گزینه های جایگزینی نخست وزیر انگلیس محسوب می شود.

 او وزیر سابق خارجه انگلیس و شهردار سابق لندن است. او در سطح جهانی شناخته شده است اما در درون کشور یکی از تفرقه انگیز ترین سیاستمداران قلمداد می شود. جانسون در اعتراض به سیاست ترزا می در مورد آنچه خروج نصف و نیمه انگلیس از اتحادیه اروپا توصیف کرده بود، از سمت وزارت خارجه در دولت می استعفا داد.

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.