ترامپ دو برابر روسای جمهور پیشین آمریکا در یک قرن گذشته افراط گراست و این خطر بزرگی برای آمریکایی ها محسوب می شود.

 

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی و خبری جماران، روزنامه‌ واشنگتن پست گزارش داد در عصر کنونی نادانی و جهالت ما، همه چیز «شگفت انگیز»، «باورنکردنی»، «شکوفا»، «پررونق»، «فوق العاده»، «زیبا»، «بسیار خوشحال»، «بهترین» و «بیشترین» بودند.

همچنین همه چیز «فاجعه بار»، «به هم ریخته»، «کاملا بد»، «بدترین»، «مسخره»، «جعلی»، «زشت»، «پر از اشکال» و «جعلی» بودند.

تمامی عبارات بالا توسط دونالد ترامپ و طی چند دقیقه طی روزهای اخیر مورد استفاده قرار گرفته است. لفاظی‌ های او چنان تند و تیز بود که هر تلاشی از سوی وی برای نشان دادن یک چهره آرام از خودش تقریبا به نوعی مبالغه هیستریک تعبیر شدند.

او گفت: من به شدت خونسرد و آرام هستم ....کلیان، الان شرایط روحی من چطور است؟»

«کلیان کانوی» مشاورش در پاسخ می‌ گوید: «بسیار آرام.»

و «مرسدس شالپ» دیگر مشاورش نیز همین عبارات را تکرار می‌ کنند و به او اطمینان خاطر می دهد. 

«سارا سندرز» سخنگویش هم می گوید: «بسیار آرام.»

ترامپ هم در نهایت نتیجه گیری می کند: «پس من فرد بسیار آرام و خونسردی هستم.»

این غیرقابل تردید است که در آمریکا با رئیس‌ جمهوری با احساسات بسیار عمیق روبرو هستیم: چه تند و چه آرام. به طور کلی این عادی نیست و همه ما می‌ دانیم که این تا چه اندازه غیرعادی است.

در همین راستا واشنگتن پست از موسسه تحلیل محتوای Factba.se خواسته که سخنرانی‌ های ترامپ را از لحاظ احساسی با سخنرانی‌ های روسای جمهور پیشین مقایسه کند. با بررسی میلیون ها کلمه روسای جمهور از «هربرت هوور» گرفته تاکنون به هر کدام  یک بازه صفر تا یک مثبت برای کلمات مثبت و صفر تا یک منفی برای کلمات منفی داده است.

بر این اساس، میانگین روسای جمهور پیشین آمریکا از هری ترومن با 0.22 + گرفته تا 0.33+ برای بیل کلینتون، جورج بوش و باراک اوباما است، همچنین اگر اظهارات منفی را در بازه زمانی صفر تا منفی یک در نظر بگیریم، به طور میانگین طیف این اظهارات از 0.19 - (ترومن) تا 0.27 -(بوش) است.

اما بر اساس بررسی سخنرانی‌ های ترامپ و توئیت‌ هایش در فضای مجازی، میانگین اظهارات مثبت وی 0.64+  (در فضای توئیتر 0.66 + ) بوده است. در مقابل میانگین اظهارات منفی وی 0.53- (در فضای توئیتر 0.61-) است. با توجه به این اعداد و ارقام، او نسبت به تمام پیشینیانش در طول یک قرن گذشته دو برابر افراطی تر است.

و این افراط گرایی تنها در مقایسه با دیگر روسای جمهور نیست. بلکه لفاظی های او دو برابر افراطی تر از تندروترین اعضای کنگره پیشین است (0.31-، 0.36+).

چنین لفاظی توسط ترامپ، یک نشانه توتالیتاریسم (تمامیت خواهی) است.

«جیسون استنلی» فیلسوف ادبیات از دانشگاه ییل و نویسنده کتاب «فاشیسم چگونه کار می کند» می گوید: «ترامپ می خواهد با استفاده از احساسات، دلایل را دور بزند. او می‌ خواهد وضعیتی را ترسیم کند که همانند یک بحران باشد. او می‌خواهد این وضعیت را به دشمنانش تلقین کند.»

ترامپ لزوما فاشیست نیست ولی زبانش فاشیستی است. اینکه او دوست دارد توهین کند، روشن است. اما او در بیان احساسات مثبتش هم بسیار افراطی است. 

چگونه می توان با این احساسات افراطی مقابله کرد. شواهدی مبنی بر این که هیچ یک از اعضای کنگره به تعهدات افراطی ترامپ نزدیک نمی شوند، این امید را ایجاد می کند که این هم خواهد گذشت. تنها کاری که مخالفان می توانند تا آن زمان انجام دهند این است که به حقیقت برسند. 

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.