رئیس جمهور آمریکا از رئیس اداره خدمات مهاجرت و شهروندی ایالات متحده خواست از سمت خود کناره گیری کند.

 

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی و خبری جماران، سی ان ان گزارش داد با درخواست «دونالد ترامپ» از «لی فرانسیس سیسِنا» برای استعفا از سمت خود، یک جای خالی دیگر در وزارت امنیت داخلی آمریکا ایجاد می شود. 

بر اساس ایمیلی که به دست سی ان ان رسیده، لی فرانسیس سیسنا رئیس اداره خدمات مهاجرت و شهروندی ایالات متحده، روز جمعه به کارکنان خود اعلام کرد، 1 ژوئن، 2019 آخرین روز حضور وی در این اداره خواهد بود. 

در این نامه آمده است: «به درخواست رئیس جمهور، استعفانامه خود را تقدیم کردم.»

سیسنا مدیریت اداره ای را برعهده داشت که مسئول رسیدگی به امور مهاجرت قانونی از جمله اعطای مزایا و صدور روادید بود.

با کناره گیری وی، بیش از 10 خلاء مدیریتی در این اداره که 240 هزار کارمند دارد، ایجاد می شود.

انتصاب فرد جدید در سمت سیسنا مانند دیگر مناصب،‌ نیازمند تایید سنا است.

به گفته یک مقام ارشد دولت آمریکا، انتظار می رود ترامپ «کِن کوچینلی» دادستان سابق کل ویرجینیا را جایگزین سیسنا کند؛ گرچه این خبر هنوز رسما اعلام نشده است.

استعفای اجباری سیسنا آخرین مورد از مجموعه استعفاها و کناره گیری ها در بخش امنیتی آمریکا محسوب می شود. این خلا هر سه آژانس فدرال مهاجرتی آمریکا را بدون رئیس دائم می گرداند.

ماه گذشته سی ان ان استعفای سیسنا را پیش بینی کرده بود. او از اکتبر 2017 ریاست اداره خدمات مهاجرت و شهروندی ایالات متحده را برعهده داشت. او با کاخ سفید بر سر اجرای سیاست مهاجرتی اختلاف نظر داشت. روابط بین کاخ سفید و سیسنا از پاییز گذشته رو به وخامت رفته است. به گفته یک مقام دولتی، دولت ترامپ از اینکه اداره زیر نظر او به سرعت سیاست های مهاجرتی مد نظر دولت را اجرایی نمی کرد، به خشم آمده بود.

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.