وزیر خارجه فرانسه به شدت از رئیس جمهور آمریکا انتقاد کرد و تصریح کرد که «دونالد ترامپ» پایه های روابط بین الملل را از بین برد.

 

به گزارش جماران به نقل از روسیا الیوم، « ژان ایو لودریان» وزیر خارجه فرانسه به شدت از رئیس جمهور آمریکا انتقاد کرد و تصریح کرد که «دونالد ترامپ» پایه های روابط بین الملل را از بین برد.

به باور لودریان دعوت ها به رویارویی و برخورد میان کشورها می تواند منجر به هرج و مرج بین المللی شود و وی دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا را مسئول وضعیت به وجود دانست.

وزیر خارجه فرانسه در گفت و گوی مفصل با روزنامه «پاریزیان» گفت: برخی به عدم اعتماد و عدم ایجاد روابط میان کشورها بر اساس همکاری دعوت می کنند و از آن بدتر به رویارویی میان کشورها دعوت می کنند و باعث ایجاد هرج و مرج بین المللی می شوند.

این وزیر فرانسوی گفت: در حال حاضر اصول و پایه های اصلی حیات بین المللی از هم پاشیده و تکه تکه شده است. دیگر به موسسات و معاهدات و قرادادهای سابق و حد و مرزها احترام گذاشته نمی شود.

به باور ژان ایو لودریان وزیر خارجه فرانسه مسئول اصلی به وجود آمدن چنین وضعیتی دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکاست ولی چین و روسیه نیز در به وجود آمدن اختلال در این توازن ها نقش دارند.

وزیر خارجه فرانسه تصریح کرد که وی بر این باور است که دوران کنونی شاهد ایجاد شکلی از«خشونت مفرط و تروریسم مستمر» است.

لودریان همچنین در ادامه گفت که وی مایل به این است که همه طرف ها به برجام پایبند باشند و مدعی شد که ایران به شکل اساسی باید این کار را بکند ولی آمریکا نیز در این زمینه مسئولیت دارد.

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.