رئیس جمهور آمریکا کوبا را تهدید کرد که در صورت ادامه حمایت نظامی از دولت«نیکولاس مادورو» رئیس جمهور ونزوئلا، علیه این کشور محاصره کامل اعمال می کند.

 

به گزارش جماران به نقل از روسیا الیوم، «دونالد ترامپ» رئیس جمهور آمریکا کوبا را تهدید کرد که در صورت ادامه حمایت نظامی از دولت«نیکولاس مادورو» رئیس جمهور ونزوئلا، علیه این کشور محاصره کامل اعمال می کند.

ترامپ در توئیتی در حساب شخصی خود در توئیتر نوشت:اگر نیروها و شبه نظامیان کوبا فورا اقدامات نظامی و عملیاتی که باعث قتل و نابودی قانون اساسی ونزوئلا می شود را متوقف نکند جزیره کوبا به طور کامل و فراگیر محاصره می شود و این علاوه بر تحریم های بسیار شدید است.

ترامپ افزود: امیدواریم که همه سربازان کوبایی به سرعت و در سلامت به جزیره خود بازگردند!

این در حالی است که پیش از این ترامپ اعلام کرد که تحولات ونزوئلا را به شدت دنبال می کند و افزود که ایالات متحده آمریکا در کنار ملت ونزوئلا و آزادی اش ایستاده است.

این تحولات در حالی صورت می گیرد که تنش جدیدی در ونزوئلا رخ داد به طوری که دولت ونزوئلا روز گذشته اعلام کرد که کودتای نظامی در این کشور را در پی تمرد گروهی از نظامیان هوادار«خوان گوایدو»رهبر مخالفان را خنثی کرده است.

ایالات متحده امریکا پیش از این بارها به کوبا نسبت به ارائه کمک به دولت ونزوئلا هشدار داد و این کشور را متهم به نقش داشتن در بحران ونزوئلا متهم کرد. اما کوبا این هشدارهای آمریکا را رد کرده و تأکید کرد که «در کنار کاراکاس می ایستد».

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.