در پی شلیک یک موشک بالستیک از نوع«بدرf» به محل تجمع نیروهای عربستانی و متحدانش در منطقه «الطوال» 9 افسر ارتش عربستان سعودی کشته شدند.

 

به گزارش جماران به نقل از المیادین، سخنگوی ارتش یمن در صنعا گفت که در پی شلیک یک موشک بالستیک از نوع«بدرf» به محل تجمع نیروهای عربستانی و متحدانش در منطقه «الطوال» 9 افسر ارتش عربستان سعودی کشته شدند.

پیش از این یگان موشکی ارتش یمن و انصارالله از شلیک یک فروند موشک بالستیک «بدر F» به سمت محل تجمع نظامیان وابسته به ائتلاف سعودی در جازان خبر داد.

نیروهای موشکی ارتش یمن و انصارالله دیشب یک فروند موشک بالستیک «بدر F» را به سمت مواضع نظامیان عربستانی در جازان شلیک کردند.

شبکه المسیره به نقل از یک منبع نظامی ارتش یمن و انصارالله گزارش داد که یگان موشکی بامداد امروز غرب منطقه الطوال در جازان را هدف قرار داد که به دنبال آن، تعدادی از عناصر نظامی کشته و یا زخمی شدند.

یگان موشکی یمن صبح جمعه گذشته نیز یک فروند موشک بالستیک «بدر F» را به سمت پایگاه نظامیان مستقر در پایگاه «حکوله» در استان الضالع شلیک کرده بود.

موشک بالستیک «بدر F» سه‌شنبه گذشته به مناسبت اولین سالگرد شهادت «صالح الصماد» رئیس شورای عالی سیاسی یمن رونمایی شده بود.

بُرد این موشک 160 کیلومتر ، شعاع انفجار 350 متر و تعداد ترکش‌های آن بیش از 14 هزار عدد است؛ در ارتفاع 20 متری منفجر می‌شود و دقت اصابت آن تنها سه متر است.

در تحولی دیگر، پدافند هوایی ارتش یمن و انصارالله یکشنبه‌شب یک فروند پهپاد جاسوسی ائتلاف عربی به رهبری عربستان سعودی را در منطقه «کیلومتر ۱۶» واقع در شرق الحدیده سرنگون کرد.

نیروهای ارتش و کمیته‌های مردمی یمن همچنین بامداد یکشنبه نیز یک پهپاد جاسوسی ائتلاف تحت رهبری عربستان سعودی را در مرز «نجران» سرنگون کردند.

یک مقام نظامی به پایگاه خبری المسیره گفت: «پدافند هوایی ارتش و کمیته‌های مردمی یک هواپیمای جاسوسی نیروهای متجاوز را در منطقه «وادی آل أبوجباره» در مرز نجران سرنگون کردند.»

پدافند هوایی ارتش و کمیته‌های مردمی وابسته به انصارالله یمن، 25 فوریه نیز یک هواپیمای جاسوسی نیروهای متجاوز را به هنگام انجام ماموریت های خصمانه در همان منطقه سرنگون کرده بود.

از جهتی دیگر، رسانه‌های سعودی گزارش داد‌ند که ائتلاف به سرکردگی عربستان عملیاتی را در صنعا علیه توان پهپادی نیروهای یمنی آغاز کرده است.

ائتلاف سعودی-اماراتی اخیرا با هدف «تخریب شبکه و توان پهپادی» نیروهای یمنی، محوطه کاخ ریاست جمهوری در صنعا پایتخت این کشور را هدف قرار داده است.

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.