رئیس جمهور آمریکا بار دیگر مکزیک را به عدم تلاش در جهت جلوگیری از مهاجرت غیر قانونی متهم و تهدید کرد که در صورت تغییر نکردن شرایط موجود مرز میان دو کشور را تا شنبه هفته آینده به کلی مسدود خواهد کرد.

 

به گزارش جماران به نقل از یورونیوز، «دونالد ترامپ» رئیس جمهور آمریکا بار دیگر مکزیک را به عدم تلاش در جهت جلوگیری از مهاجرت غیر قانونی متهم و تهدید کرد که در صورت تغییر نکردن شرایط موجود مرز میان دو کشور را تا شنبه هفته آینده به کلی مسدود خواهد کرد.

رئیس جمهور  آمریکا که پیش از این در زمان رقابت های انتخاباتی وعده داده بود که به هر نحو ممکن جلوی مهاجرت غیرقانونی به کشورش را خواهد گرفت هم اکنون برای تامین هزینه ساخت دیوار در طول مرز آمریکا با مکزیک با دمکرات های کنگره وارد جدالی دامنه دار شده است.

 ترامپ که بارها نسبت به ضعف های قوانین مهاجرتی کشورش اظهار نارضایتی و تاسف کرده است در تازه ترین اقدام با انتشار توییت هایی تهدید آمیز به مقامات مکزیک گوشزد کرده است که در صورت انجام ندادن اقدامات فوری برای متوقف کردن مهاجرت غیر قانونی به آمریکا مجبور خواهد بود کل مرز میان دو کشور و یا بخش بزرگی از آن را تا هفته آینده مسدود کند.

در این رشته توییت تاکید شده است که مکزیک به راحتی می تواند در جهت متوقف کردن مهاجرت های غیر قانونی به آمریکا اقدام کند اما به گفته دونالد ترامپ مکزیکی ها طی سالهای گذشته تنها به دریافت پول از آمریکا و درآمد زایی از این کشور اکتفا کرده اند.

این درحالی ست که سخنان رئیس جمهوری آمریکا با واکنش تند «مارسلو ابرارد» وزیر امور خارجه مکزیک مواجه شده است.

مسئول دستگاه دیپلماسی مکزیک با انتشار توییتی تاکید کرده است که کشورش تحت تهدید اقدامی نخواهد کرد.

وزیر امور خارجه مکزیک همچنین با اشاره با اینکه بیش از یک و نیم میلیون آمریکایی در کشورش زندگی می کنند مکزیک را به عنوان همسایه ای بزرگ و مهم برای آمریکا قلمداد کرد.

«آندرس مانوئل لوپز اوبرادور» رئیس جمهوری مکزیک روز پنجشنبه گذشته ضمن تاکید بر اینکه کشورش به هر قیمتی خواهان پرهیز از تقابل و رویارویی با آمریکا است، اعلام کرده بود حاضر است برای اقدام در جهت رفع مشکلات با واشنگتن در زمینه مهاجرت غیرقانونی از کلیه راه های ممکن استفاده کند.

رئیس کاخ سفید پیش از این نیز در آغاز بلند ترین «شات داون»(تعطیلی دولت آمریکا) تاریخ آمریکا تهدید کرده بود که اگر دمکرات های کنگره با بودجه ساخت دیوار در مرز مکزیک مخالفت کنند مرز آمریکا با کشور همسایه را خواهد بست.

دونالد ترامپ پس از مواجه شدن با مخالفت سرسختانه دمکرات ها با اعلام وضعیت اضطراری ملی در صدد دور زدن مجلس نمایندگان و سنا برای تامین هزینه ساخت دیوار در مرز مکزیک برآمده است.

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.