هواپیما متعلق به خط هوایی «سَوث وِست» است و در حین پرواز حامل مسافر نبوده است. همچنین نقص فنی رخ داده در این هواپیما در بخش موتور بوده که با نقص سیستم رایانه‌ای حادث شده در جریان سقوط دو فروند از این مدل بوئینگ در اتیوپی و اندونزی متفاوت بوده است.

 

به گزارش جماران به نقل از یورونیوز، یک فروند هواپیمای بوئینگ ۷۳۷ مکس ۸ که در پی ممنوعیت پرواز بین‌المللی این مدل، عازم پارکینگ خود در ایالت «کالیفرنیا»ی آمریکا بود، به دلیل وقوع نقص فنی دقایقی پس از اوج‌گیری ناگزیر به فرود اضطراری شد.

این هواپیما متعلق به خط هوایی «سَوث وِست» است و در حین پرواز حامل مسافر نبوده است. همچنین نقص فنی رخ داده در این هواپیما در بخش موتور بوده که با نقص سیستم رایانه‌ای حادث شده در جریان سقوط دو فروند از این مدل بوئینگ در اتیوپی و اندونزی متفاوت بوده است.

بدین ترتیب پرواز شماره ۸۷۰۱ هواپیمایی سَوث وِست بار دیگر به فرودگاه «اورلاندو» بازگشت.

سازمان هواپیمایی آمریکا پرواز این مدل بوئینگ را تنها بودن حمل مسافر مجاز اعلام کرده است.

یک فروند هواپیمای مسافربری بوئینگ‌های مدل ۷۳۷ مکس ۸، صبح یکشنبه ۱۹ اسفندماه (۱۰ مارس) تنها ۶ دقیقه پس از برخاستن از فرودگاه آدیس آبابا، پایتخت اتیوپی به مقصد نایروبی، پایتخت کنیا سقوط کرد و تمامی ۱۵۷ سرنشین آن جان باختند.

بررسی جعبه‌های سیاه این هواپیما نشان می‌دهد که «شباهت‌های واضحی» میان این حادثه و سقوط هواپیمای مدل مشابه اندونزی وجود دارد.

در ماه اکتبر سال گذشته نیز یک بوئینگ ۷۳۷ مکس ۸ متعلق به خطوط هوایی اندونزی ۱۳ دقیقه بعد از پرواز سقوط کرد و تمامی ۱۸۹ سرنشین آن کشته شدند.

پس از محرز شدن وجود نقص در سیستم رایانه این مدل از هواپیمای بوئینگ پرواز آن از سوی بسیاری از کشورهای جهان ممنوع شده است.

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.