باغوز آخرین پایگاه گروه تروریستی داعش در شرق فرات در سوریه به شمار می رود که توسط قسد سقوط کرده است.

 

به گزارش جماران به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، نیروهای دموکراتیک سوریه(قسد) اعلام کرد این گروه بر گروه تروریستی داعش در شهر «باغوز» سوریه در شرق فرات به طور کامل پیروز شده است.

«مصطفی بالی» مدیر رسانه ای قسد در توئیتی امروز صبح اعلام کرد که باغوز آزاد شد و پیروزی نظامی بر داعش محقق شد.

بالی افزود: پس از قربانی های بزرگ به جهان مژده می دهیم که دولت خلافت ادعایی از بین رفته است و ادامه جنگ و تعقیب بقایای داعش تا زمان از بین بردن کامل آنها ادامه می یابد.

باغوز آخرین پایگاه گروه تروریستی داعش در شرق فرات در سوریه به شمار می رود که توسط قسد سقوط کرده است.نیورهای دموکراتیک سوریه(قسد) با حمایت نیروهای ائتلاف بین المللی به اصطلاح جنگ با داعش توانستند این شهر کوچک را به تصرف خود دربیاورند.

نیروهای آمریکایی به عمد بیش از یک ماه کنترل این شهر را به تأخیر انداختند تا بتوانند سرکردگان داعش که در این شهر بودند  را به جایی دیگر منتقل کنند و نیز میلیون ها دلار پول و طلا و دیگر دارایی هایی که داعش از بانک های عراق و سوریه به غارت برده را تصاحب کنند.

بنابراین گزارش، با وجود شکست کامل داعش در باغوز و پایان رسمی «خلافت» آنها بر عراق و سوریه، تهدیدات اعضای این گروه افراطی همچنان ادامه دارد. بویژه آنکه برخی از اعضای داعش همچنان در بیابانهای مرکزی سوریه و برخی شهرهای عراق پنهان شده‌اند و این احتمال وجود دارد که دست به انجام عملیات تروریستی یا آدم ربایی بزنند و در انتظار فرصتی برای قدرت گیری دوباره باشند.

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.