ایستگاه« سوهای» برای پرتاب ماهواه ها در مرکز «تونجچانگ-ری» به رغم برگزاری دومین نشست میان ترامپ و رهبر کره شمالی در هانوی طی هفته گذشته، به فعالیت خود ادامه می دهد.

 

به گزارش جماران به نقل از خبرگزاری رویترز، کره شمالی بخشی از یکی از مراکز  آزمایش موشکی خود را از سر گرفت. کره شمالی پس از دیدار نخست«دونالد ترامپ» رئیس جمهور آمریکا با «کیم جونگ اون» رهبر کره شمالی وعده داده بود که این مرکز را تفکیک می کند.این در حالی است که «جان بولتون» مشاور امنیت ملی آمریکا از احتمال اعمال تحریم های جدید علیه کره شمالی در صورت چشم پوشی نکردن پیونگ یانگ از برنامه سلاح های هسته ای خود، خبر داد.

خبرگزاری یونهاپ کره جنوبی و دو مرکز پژوهشی آمریکایی گزارش دادند که ایستگاه« سوهای» برای پرتاب ماهواه ها در مرکز «تونجچانگ-ری» به رغم برگزاری دومین نشست میان ترامپ و رهبر کره شمالی در هانوی طی هفته گذشته، به فعالیت خود ادامه می دهد.

نشست هفته گذشته ترامپ و کیم در پی اختلاف بر سر لغو تحریم های آمریکا علیه کره شمالی بدون نتیجه به پایان رسید.

«جنی تاون» مدیر وبسایت آمریکایی«38 نورث» که به مسائل کره شمالی می پردازد و تحلیلگر مرکز پژوهشی «استیمسون» گفت که تصاویری که ماهواره ها گرفته اند و این وبسایت از آنها مطلع گردیده نشان می دهد برخی از تأسیسات در مرکز پرتاب موشک سوهای بین 16 فوریه و دوم مارش بازسازی شده است.

مرکز پژوهش های استراتژیک و بین المللی نیز گزارشی منتشر کرد که اشاره به تصاویر ماهواره ای می کند که فاش کردند که کره شمالی« بازسازی این مرکز را به شکل سریعی» انجام می دهد.

کاخ سفید درخواست واکنش در این زمینه را به وزارت خارجه واگذار کرد که وزارت خارجه نیز تا کنون پاسخی نداده است.

یک منبع در دولت آمریکا گفت که دستگاه اطلاعات کره جنوبی که خبرگزاری یونهاپ خبر را به نقل از آن منتشر کرد در این مسائل قابل اعتماد است لیکن افزود که فعالیت یاد شده در این مرکز به نظر نگران کننده نمی آید و قطعا به حدی نخواهد رسید که آزمایش های موشکی که در سال 2017 به تعلیق در آمده از سر گرفته شود.

درهمین حال، بولتون به شبکه فاکس بیزنس گفت که واشنگتن پس از پایان نشست هانوی میزان پایبندی پیونگ یانگ به چشم پوشی از برنامه سلاح هسته ای اش و هر چیزی که مرتبط با این برنامه باشد را دنبال می کند.

بولتون که در پیش گرفتن شیوه تند علیه کره شمالی در گذشته را تأیید کرده بود گفت که اگر کره شمالی مایل به کنار گذاشتن سلاح های هسته ای خود نباشد نه فقط معافیت هایی در زمینه تحریم های اقتصادی سخت تحمیل شده بر این کشور دریافت نمی کند بلکه آمریکا تشدید این تحریم ها را بررسی می کند.

 


 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.