ناظران بر این باورند که این اقدام معناهای سیاسی زیادی در روابط دو کشور دارد زیرا حجاج سوری ساکن در اراضی سوریه باید روادید خود را از سفارت عربستان در دمشق دریافت کنند و این به معنای بازگشایی سفارت یا دفتر نمایندگی عربستان و آغاز به کار آنها در تاریخ اعلام شده برای آغاز ارائه درخواست هاست.

 

به گزارش جماران به نقل از روزنامه رأی الیوم، تلویزیون رسمی سوریه به نقل از وزارت کشور و سازمان حج سوریه نقل کرد که پذیرش درخواست های شهروندان سوری برای حج در سال جاری آغاز می شود  که انتظار می رود که هفته دوم از ماه آگوست آغاز شود. این پذیرش در شاخه های مهاجرت و گذرنامه ها در استان های سوریه از روز یکشنبه تا 28/3/2019  انجام می شود.

این اقدام غیرمنتظره حکایت از بازگشت روابط عربستان و سوریه است زیرا پیش از این عربستان سعودی از ادای فریضه حج توسط شهروندان سوری که در اراضی تحت کنترل دولت ساکن هستند جلوگیری کرد و از زمان آغاز بحران سوریه در هشت سال پیش  فقط به سوری های ساکن در مناطق تحت کنترل گروه های مسلح مخالف دولت در سراسر اراضی سوریه و نیز سوری های مقیم ترکیه و دیگر کشورها اجازه ادای فریضه حج را داده است.

ناظران بر این باورند که این اقدام معناهای سیاسی زیادی در روابط دو کشور دارد زیرا حجاج سوری ساکن در اراضی سوریه باید روادید خود را از سفارت عربستان در دمشق دریافت کنند و این به معنای بازگشایی سفارت یا دفتر نمایندگی عربستان و آغاز به کار آنها در تاریخ اعلام شده برای آغاز ارائه درخواست هاست.

این تحولات در حالی رخ می دهد که دولت امارات متحده عربی سفارت خود در دمشق را پس از بسته بودن آن به مدت چندین سال در ژانویه گذشته بازگشایی کرد و سفارت بحرین نیز فعالیت خود را در دمشق پس از توقف چند ساله از سر گرفت.همچنین «عمر البشیر» رئیس جمهور سودان نیز در سفری غیرمنتظره به دمشق با «بشار اسد» رئیس جمهور سودان دیدار کرد. سفر البشیر نخستین سفر یک رهبر عربی به دمشق از زمان آغاز بحران در سوریه به شمار می رود.

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.