ریاض طی سه سال گذشته از انجام مراسم حج شهروندان توسط شهروندان قطر و افردا مقیم این کشور ممانعت کرده است.

 

به گزارش جماران به نقل از خبرگزاری آناتولی، رئیس کمیته ملی حقوق بشر قطر اظهار داشت عربستان سعودی مراسم حج را به ابزاری در جهت اهداف سیاسی تبدیل کرده است.

«علی بن سمیح المری» رئیس کمیته ملی حقوق بشر قطر(NHRC) در دیدار با «ژان فیگل» رئیس کمیته آزادی های مذهبی اتحادیه اروپا گفت: عربستان سعودی مراسم حج را به ابزاری در جهت اهداف سیاسی تبدیل کرده است.

المری افزود:  ریاض طی سه سال گذشته از انجام مراسم حج شهروندان توسط شهروندان قطر و افردا مقیم این کشور ممانعت کرده است. این امر را به اطلاع پارلمان اتحادیه اروپا و یونسکو رسانده ایم .

علی بن سمیح المری ژوئن گذشته نیز با ارسال نامه ای برای مسئولین سازمان ملل خواستار لغو محدودیت های عربستان سعودی علیه حجاج قطری شده بود.

از سوی دیگر وزارت حج و عمره عربستان سعودی اعلام کرده که حجاج قطری می توانند با خطوط هوایی غیرقطری وارد فرودگاه «ملک عبدالعزیز» شوند.

بنابراین گزارش، بحران میان قطر و برخی کشورهای عربی از ماه ژوئن سال 2017 با قطع کامل روابط دیپلماتیک عربستان سعودی، مصر، امارات متحده عربی و بحرین با این کشور آغاز شد.

این چهار کشور همچنین با تحریم قطر یک درخواست 13 ماده ای را برای بازگشت روابط به حالت عادی اعلام کردند. دوحه این اقدام و خواسته‌ها را نقض قوانین بین المللی و غیرقابل قبول دانسته است. کویت پس از آغاز بحران خلیج میان قطر و برخی کشورهای عربی میان آنها میانجی‌گری می کند.

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.