پایگاه اطلاع رسانی و خبری جماران -تهران

بدون توجه به توافق قانونگذاران؛

اصرار ترامپ بر دیوارسازی

به رغم مخالفت هایی که با رقم درخواستی ترامپ برای ساخت دیوار شده، وی بار دیگر بر ساخت این دیوار جنجال برانگیز تاکید کرد.

 

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی و خبری جماران، خبرگزاری آسوشیتدپرس گزارش داد دونالد ترامپ بدون توجه به اینکه قانونگذاران اعلام کرده بودند پولی بسیار کمتر از رقم درخواستی او برای ساخت حصار مرزی مکزیک در نظر خواهند گرفت، بار دیگر بر تعهد خود برای ساخت دیوار تاکید کرد.

ترامپ در نخستین اجتماع تبلیغاتی خود در آستانه انتخابات ریاست جمهوری 2020 تحت عنوان «تکمیل دیوار» (Finish The Wall) در شهر «ال پاسو» در ایالت «تگزاس» بار دیگر بر عزم خود برای ساخت حصار جنجالی مرزی تاکید کرد.

 

DzLyCEWWsAEsbSK

 

وی تاکید کرد بخشی از این پروژه تحت اجراست و متعهد شد بدون توجه به آنچه در کنگره رخ دهد، پروژه خود را اجرایی کند.

ترامپ که معترضان مرتبا در سخنانش اختلال ایجاد می کردند، گفت: «دیوارها موثر بوده است. دیوارها جان مردم را نجات داده است.»

وی در این سخنرانی اعلام کرد: هیچ جایی بهتر از اینجا نیست که درباره امنیت مرز‌ها صحبت کنیم؛ چه دوست داشته باشید و چه نداشته باشید. من چیز‌های زیادی شنیده ام. اینکه دیوار مرزی هیچ تغییری ایجاد نکرده است. می‌دانید در کجا تغییر بزرگی ایجاد کرده است. در اینجا ال پاسو.

وی در ادامه به انتقاد «دی مارگو» شهردار ال پاسو از او برای تاکید بر ساخت دیوار مرزی مکزیک اشاره کرد و نوشت: برای من مهم نیست که یک شهردار جمهوری خواه باشد یا دموکرات. زمانی که آنها می‌گویند (دیوار مرزی) تاثیر زیادی نداشته است، «چرند» می‌ گویند.

همزمان وی در توئیتی گفته است: «اگر لازم باشد دیوار را می سازم.»

دونالد ترامپ حدود یک هفته پیش هم به منظور مجاب کردن دموکرات‌ ها برای موافقت با دیوار مرزی مکزیک در سخنرانی سالانه اش در کنگره، از ال پاسو به عنوان یک مثال خوب نام برد و گفت: ال پاسو با نرخ بسیار بالای جرایم خشونت آمیز مواجه بود. ال پاسو یکی از خطرناک‌ ترین شهر‌های آمریکا بود. اما الان با حصار محکمی که احداث شده، ال پاسو به یکی از امن‌ ترین شهر‌های ما تبدیل شده است.

در پی این اظهارات ترامپ، شهردار ال پاسو از او انتقاد کرد و در حساب توییتری خود نوشت: ال پاسو هرگز یکی از خطرناک‌ ترین شهر‌های آمریکا نبوده است. ال پاسو شهری مرزی در ایالت تگزاس آمریکا نزدیک مکزیک است. حدود 10 سال پیش یک حصار در امتداد این مرز احداث شد.

دونالد ترامپ از زمان ورود به رقابت‌های انتخاباتی بر ساخت یک دیوار در امتداد مرز مکزیک برای جلوگیری از ورود پناهجویان تاکید کرده است. این در حالی است که دموکرات‌ ها این دیوار را بی فایده دانسته و با تخصیص بودجه 5.7 میلیارد دلاری ترامپ برای احداث این دیوار مخالفت کرده اند. حتی پافشاری ترامپ برای ساخت این دیوار باعث شد دولت آمریکا به مدت 35 روز تعطیل شود.

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.