کره شمالی با استفاده از راه های دریایی اقدام به بارگیری محموله های مختلف و دریافت سوخت می کند و همچنان به صادرات زغال سنگ و نقض تحریم تسلیحاتی اعمال شده بر این کشور ادامه می دهد.

به گزارش جماران به نقل از یورونیوز، «مجازات ها و تحریم های سازمان ملل متحد بر ضد کره شمالی «ناکارآمد» است زیرا پیونگ یانگ همچنان به توسعه برنامه های موشکی خود ادامه می دهد.»

این بخشی از گزارشی محرمانه است که کارشناسان ویژه سازمان ملل متحد به تازگی آن را تهیه کرده و در اختیار شورای امنیت قرار داده اند. کارشناسان سازمان ملل در توضیح دستاورهای تحقیقاتی خود تصریح کرده اند که پیونگ یانگ از فرودگاه ها و ساختمان های دولتی برای پیشبرد برنامه های موشکی خود استفاده می کند تا در صورت حملات پیشگریانه احتمالی از تاسیسات مخفی و حساس خود به خوبی حفاظت کند.

در گزارش کارشناسان مامور سازمان ملل متحد برای نظارت بر تحریم ها و مجازات های اعمال شده بر پیونگ یانگ به صراحت آمده است که برنامه موشک های بالیستیک و هسته ای کره شمالی «دست نخورده» باقی مانده است.

در این گزارش همچنین تاکید شده است که کره شمالی با استفاده از راه های دریایی اقدام به بارگیری محموله های مختلف و دریافت سوخت می کند و همچنان به صادرات زغال سنگ و نقض تحریم تسلیحاتی اعمال شده بر این کشور ادامه می دهد.

کارشناسان سازمان ملل در جریان تحقیقات خود دریافته اند که کره شمالی از تاسیسات غیرنظامی به خصوص فرودگاه ها برای جمع آوری و مونتاژ قطعات و نیز تست موشک های بالیستیک استفاده می کند.

در گزارش ناظران سازمان ملل متحد تحریم های اقتصادی اعمال شده در سال ۲۰۱۷ میلادی بر ضد پیونگ یانگ به صراحت ناکارآمد توصیف و تاکید شده است که دولت کره شمالی با دور زدن این تحریم ها سهم بیشتری از آنچه برایش تعیین شده نفت وارد می کند.

بخش دیگری از این گزارش به نقض تحریم های تسلیحاتی کره شمالی اشاره دارد. بر این اساس کارشناسان سازمان ملل متحد معتقدند که کره شمالی با نادیده گرفتن این تحریم ها بارها اقدام به ارسال سلاح های سبک به سوریه، یمن، لیبی و سودان کرده است.

این گزارش در حالی منتشر می شود که سران دو کشور کره شمالی و آمریکا قرار است طی روزهای آینده برای دومین بار در جریان ملاقاتی خبر ساز و تاریخی با یکدیگر گفتگو کنند. بنا به اعلام «دونالد ترامپ» رئیس جمهوری آمریکا این نشست قرار است طی روزهای ۲۷ و ۲۸ فوریه در ویتنام برگزار شود.

«کیم جونگ اون» پیشتر دوازدهم ژوئن سال گذشته در سنگاپور با همتای آمریکایی خود دیدار و گفتگو کرده بود. هدف از برپایی این نشست از دیدگاه واشنگتن دریافت تضمین های لازم برای «هسته ای زدایی قطعی و قابل راستی آزمایی» در شبه جزیره کره و تلاش برای گذر از تحول در روابط دوجانبه برای رسیدن به یک صلح پایدار عنوان شده است.

این درحالی است که کارشناسان سازمان ملل متحد در آخرین گزارش خود در خصوص نحوه پیشرفت تحریم های اعمال شده بر ضد پیونگ یانگ دقیقا به همان جمع بندی رسیده اند که در سرویس های اطلاعاتی آمریکا پیش از این بر آن صحه گذاشته بودند. در گزارش سرویس های اطلاعاتی آمریکا در باره کره شمالی آمده بود که تهدید‌های کره شمالی علیه ایالات متحده همچنان پابرجاست و پیونگ یانگ هرگز مهیای پایان دادن قطعی به برنامه تسلیحاتی خود نیست.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.