شرکت کنندگان در تظاهرات اقدام واشنگتن برای به رسمیت شناختن رئیس مجلس ونزوئلا به عنوان رئیس جمهور این را نیز محکوم کردند.

به گزارش جماران  به نقل از خبرگزاری آناتولی، گروهی با تجمع در میدان «Union Square» شهر نیویورک آمریکا، از «نیکولاس مادورو» رئیس جمهور ونزوئلا حمایت کردند.

گروهی از مردم نیویورک در میدان «Union Square» این شهر با حمل پلاکارهایی با مضمون «آمریکا دست از سر ونزوئلا بردار» از نیکولاس مادورو رئیس جمهور این کشور حمایت کردند.

آنان اقدام واشنگتن برای به رسمیت شناختن رئیس مجلس ونزوئلا به عنوان رئیس جمهور این را نیز محکوم کردند. یکی از سخنرانان این تجمع نیز گفت:امروز برای حمایت از نیکولاس مادورو رئیس جمهور منتخب ونزوئلا و اعتراض به سیاست امپریالیستی ایالات متحده آمریکا در اینجا حضور یافته ایم. 

بنابراین گزارش،  ونزوئلا طی روزهای گذشته با تحولات سیاسی مهمی روبه رو بوده است. «خوآن گوآیدو» رئیس مجلس ملی ونزوئلا روز چهارشنبه 23 ژانویه به دنبال تظاهرات ضد دولتی در کاراکاس، خود را «رئیس جمهور موقت» این کشور اعلام کرد. 

«دونالد ترامپ» رئیس جمهور آمریکا نیز پس از سخنان گوآیدو با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد: خوآن گوآیدو رئیس مجلس ملی ونزوئلا را به عنوان رئیس جمهور موقت این کشور به رسمیت می‌شناسم.» 

کشورهای روسیه، کوبا، ایران، چین ،ترکیه و مکزیک از مادورو حمایت کردند. اتحادیه اروپا نیز با تعیین ضرب الاجلی اعلام کرده است که اگر طی 8 روزی زمانی برای انتخابات جدید در ونزوئلا اعلام نشود، خوان گوایدو رئیس شورای ملی این کشور را به عنوان رئیس جمهور به رسمیت خواهند شناخت.


 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.