نیروی پهپادی انصار الله یمن روز پنجشنبه هفته گذشته حمله منحصر به فردی به محل تجمع نیروهای عبدربه منصور هادی رئیس جمهور مستعفی یمن در پایگاه هوایی العند در استان «لحج» انجام داده بودند .

به گزارش جماران به نقل از خبرگزاری آناتولی، سرلشکر« محمد صالح طماح»رئیس سازمان اطلاعات نظامی دولت «عبدربه منصور هادی» رئیس جمهور مستعفی و فراری یمن که در پی حمله یک پهپاد انصار الله به رژه نظامی در پایگاه هوایی «العند» در جنوب یمن زخمی شده بود، جان باخت.

منابع پزشکی و نزدیک به سرلشکر طماح گفتند که وی در یکی از بیمارستان های شهر«عدن» و در پی عدم امکان انتقالش به خارج از یمن برای درمان به دلیل وخامت حالش،جان خود را از دست داد.

نیروی پهپادی انصار الله یمن روز پنجشنبه هفته گذشته حمله منحصر به فردی به محل تجمع نیروهای عبدربه منصور هادی  رئیس جمهور مستعفی یمن در پایگاه هوایی العند  در استان «لحج»  انجام داده بودند که در این حمله شمار زیادی از فرماندهان بلندپایه نیروهای وابسته به هادی کشته یا زخمی شدند.

شبکه «المسیره» گزارش داد یگان پهپادی ارتش و کمیته‌های مردمی یمن عملیاتی علیه مزدوران در پایگاه العند واقع در جنوب یمن انجام دادند.

در این گزارش آمده عملیات مذکور پس از رصد دقیق تحرکات نیروهای متجاوز در داخل پایگاه العند انجام شد ، این عملیات با دقت بالایی که داشته منجر به کشته و زخمی شدن ده ها نفر شده است.

به گفته برخی منابع 6 تن از نیروهای هادی در حمله این فروند پهپاد به پایگاه العند در لحج کشته شدند.

این منابع تصریح کردند که این حمله منحصر به فرد که طی یک رژه نظامی در پایگاه  العند در استان لحج یمن رخ داد و در پی آن انفجاری شدید به وقوع پیوست.

برخی منابع نظامی نیز در پی این حمله اعلام کردند که در پی این انفجار «عبدالله النخعی»رئیس ستاد مشترک دولت مستعفی یمن زخمی شد و چند فرمانده بلندپایه نظامی کشته شدند.

 این منابع افزودند که «صالح الزندانی» معاون رئیس ستاد مشترک ارتش دولت مستعفی یمن، «محمد صالح» رئیس دستگاه اطلاعات دولت مستعفی و «ثابت جواس» از فرماندهان نظامی این دولت، از دیگر زخمی ها هستند.

 در تحولی دیگر، سرتیپ«یحیی سریع» سخنگوی نیروهای مسلح یمن گفت: اگر متجاوزان تجاوزهای خود به یمن را متوقف کنند، ارتش و کمیته های مردمی نیز عملیات نظامی خود را متوقف می کنند.

سریع افزود: پهپاد «قاصف کی2» رادارگزیر است و عملیاتی را در «جیزان» و «عسیر» داخل عربستان انجام داده است.

وی تأکید کرد: این توانایی را داریم که هر روز پهپاد تولید کنیم.

سرتیپ یحیی سریع در ادامه گفت: موشک های بالستیک جدید در آینده و طی همین سال، در صورت ادامه تجاوز به یمن ظاهر می شوند.

وی  همچنین تأکید کرد که نیروهای متجاوز طی 5 روز گذشته 535 بار توافق آتش بس در «الحدیده» را نقض کردند این در حالی است که نیروهای ارتش و کمیته های مردمی یمن به آتش بس پایبند بودند.

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
1 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.