دونالد ترامپ طولانی ترین تعطیلی دولت آمریکا در طول تاریخ این کشور را ثبت کرد.

 

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی و خبری جماران، سی ان ان گزارش داد رکورد طولانی ترین تعطیلی دولت آمریکا در تاریخ این کشور شد. 

اکنون 21 روز و 1 ساعت از تعطیلی دولت آمریکا می گذرد. با فرا رسیدن عقربه‌ های ساعت به نیمه شب جمعه و آغاز بامداد شنبه (به وقت آمریکا)، تعداد روزهای تعطیل ماندن دولت فدرال آمریکا به 22 خواهد رسید و به این ترتیب، طولانی‌ ترین تعطیلی دولت فدرال در تاریخ آمریکا به نام دونالد ترامپ ثبت شد چرا که رئیس‌ جمهور آمریکا یک ماه پیش و در جلسه ای که با سناتور «چاک شومر» و «نانسی پلوسی» رهبران دموکرات‌ های کنگره داشت، علنا گفت که مسئولیت تعطیل شدن دولت را بر عهده می‌ گیرد.

طولانی‌ ترین تعطیلی دولت آمریکا از دسامبر 1995 تا ژانویه 1996 و در زمان ریاست جمهوری «بیل کلینتون» بوده است که 21 روز طول کشید. و حال تعطیلی دولت ترامپ 1 ساعت از این زمان بیشتر است.

پیش از آن در نوامبر 1995 هم دولت برای 6 روز تعطیل شده بود. اما کارمندان دولت فدرال اکنون نگران هستند که ترامپ که سابقه‌ ای طولانی در ثبت رکوردهای مختلف دارد، این رکورد را هم بشکند و طولانی‌ ترین تعطیلی دولت در تاریخ را به نام خود ثبت کند.

امروز نخستین موعد پرداخت حقوق حدود 800 هزار کارمند دولت در سال جدید میلادی بود که با تعطیل ماندن دولت متوقف شد و هزاران کارمند امنیت فردوگاه‌ ها، زندانبان‌ ها و حتی افسران اف‌ بی‌ آی ناچار به ادامه کار بدون مزد شدند.

برخی از کارمندان دولت که حقوقی به حساب‌ شان واریز نشده بود، از صفحات رایانه خود عکس گرفتند و در شبکه‌ های اجتماعی منتشر کردند.

در چنین وضعیتی «میچ مک کانل» رهبر اکثریت جمهوری خواهان در سنا به خانه خود در «کنتاکی» رفت و در جلسه روز جمعه حاضر نشد. این کار او دموکرات ها را به خشم آورد.

مک کانل پیش از این هم با مخالفت با تلاش ها برای بازگشایی دولت، دموکرات ها را به خشم آورده بود.

پیشنهاد رئیس جمهور آمریکا برای خروج از این بن بست، اعلام حالت فوق العاده در کشور اعلام شده بود. اما اکنون به نظر می رسد وی تحت فشارهای جمهوری خواهان در کنگره، وکلا و مشاورانش از این موضع عقب نشینی کرده باشد. 

«مارک روبیو» یکی از منتقدان این ایده می گوید: «اگر امروز به دلیل تامین امنیت مرزها دولت تعطیل شود، فردا به دلیل تغییرات آب و هوایی ممکن است این اتفاق بیافتد.»

«میت رامنی» دیگر سناتور جمهور خواه از ایالت «یوتا» گفت: «وضعیت فوق العاده باید در شرایط بسیار بدتری اعلام شود. (نه این شرایط)»

اختلاف میان کاخ سفید و دموکرات‌ های کنگره بر سر بودجه ساخت دیوار در مرز جنوبی با مکزیک است. ترامپ درخواست 5.7 میلیارد دلار کرده ولی دموکرات‌ ها می‌ گویند بودجه 1.3 میلیارد دلاری که تصویب کرده‌ اند، برای این کار کافی است.

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.