رئیس جمهور آمریکا کاندیداتوری«جیم وب»سناتور دموکرات سابق را که در دوران «رونالد ریگان» رئیس جمهور اسبق آمریکا وزارت نیروی دریایی را به عهده داشت برای هدایت وزارت دفاع(پنتاگون) بررسی می کند.

به گزارش جماران، روزنامه نیویورک تایمز نوشت که دولت« دونالد ترامپ» رئیس جمهور آمریکا کاندیداتوری«جیم وب»سناتور دموکرات سابق را که در دوران «رونالد ریگان» رئیس جمهور اسبق آمریکا وزارت نیروی دریایی را به عهده داشت برای هدایت وزارت دفاع(پنتاگون) بررسی می کند.

این روزنامه به نقل از یک مسئول که نخواست نامش فاش شود نوشت که «مایک پنس»معاون رئیس جمهور آمریکا و «میک مولفانی» مسئول ارشد کارکنان کاخ سفید با وب تماس برقرار کرده اند. 

یک مسئول بلندپایه در وزارت دفاع آمریکا نیز تأکید کرد که نام وب در کاخ سفید مطرح شده است.

«جیم ماتیس» وزیر دفاع آمریکا روز سه شنبه هفته گذشته از مقام خود کنار رفت و یک روز پس از آن ترامپ گفت که ماتیس را برکنار کرده است.ماتیس که یک ژنرال بازنشسته است در نامه استعفای خود به شدت از ترامپ انتقاد کرد.

ماتیس پس از تصمیم ناگهانی ترامپ برای خروج نظامیان آمریکایی از سوریه و نیمی از 14 هزار نیروی آمریکایی از افغانستان از مقام خود کناره گیری کرد. در پی آن ترامپ«پاتریک شاناهان» معاون ماتیس که یکی از مسئولان در شرکت بوئینگ بود را به عنوان سرپرست وزارت دفاع منصوب کرد.

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.