این نهاد تازه تاسیس که زیرمجموعه پنتاگون (وزارت دفاع آمریکا)قرار خواهد گرفت، کنترل کلیه عملیات نظامی در فضا را برعهده خواهد داشت.

به گزارش جماران به نقل از یورونیوز،«دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور آمریکا، روز سه‌شنبه ۱۸ دسامبر دستور تشکیل «فرماندهی فضا» را صادر کرد.

این نهاد تازه تاسیس که زیرمجموعه پنتاگون (وزارت دفاع آمریکا)قرار خواهد گرفت، کنترل کلیه عملیات نظامی در فضا را برعهده خواهد داشت.

تاسیس این مرکز فرماندهی مجزا از تصمیم قبلی دونالد ترامپ دائر بر تشکیل یک شاخه جدید نظامی تحت عنوان «نیروی فضایی» خواهد بود. با این حال ممکن است مرحله‌ای در مسیر تحقق آن هدف به شمار رود.

دستور ایجاد این شاخه طی فرمانی از کاخ سفید به «جیمز متیس» وزیر دفاع، ابلاغ شده است.

«مایک پنس» معاون رئیس‌جمهور دراین زمینه گفت: «این فرماندهی دکترین جدید، تاکتیک‌ها، تکنیک‌ها و روش‌هایی را توسعه خواهد داد که جنگجویانمان را در عصر جدید قادر به دفاع از کشورمان خواهد ساخت.»

شاخه تازه فضایی، در کنار شاخه‌هایی نظیر فرماندهی کل و شاخه فرماندهی اروپا، یازدهمین مرکز فرماندهی جنگی تحت هدایت پنتاگون را تشکیل خواهد داد.

دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا پیش از این به هنگام اعلام تصمیم خود در تشکیل «نیروی فضایی» گفته بود: «برای دفاع از آمریکا تنها حضور در فضا کافی نخواهد بود، بلکه باید بر فضا تسلط داشت.»

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.