دموکرات های آمریکا در مجلس نمایندگان قصد دارند آغاز رسمی فعالیت خود را در روز پنجشنبه با اتفاق مهمی رقم بزنند و به همین منظور پایان دادن به تعطیلی دولت فدرال را مد نظر قرار داده اند.

 

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی و خبری جماران، نیویورک تایمز گزارش داد اعضای دموکرات مجلس نمایندگان آمریکا پیش نویس طرحی را آماده کردند تا بدون تخصیص بودجه به طرح ترامپ برای احداث دیوار در امتداد مرز مکزیک، به تعطیلی دولت پایان دهند؛ ترفندی که هدف آن وادار کردن ترامپ به انجام مذاکره یا به دوش گرفتن مسئولیت تعطیلی دولت است. 

پیش نویس دموکرات ها که روز پنجشنبه که آنها کنترل مجلس را به دست می گیرند، به رای گیری گذاشته خواهد شد، دو لایحه دارد. اولی شامل شش اقدام تخصیص بودجه دو حزبی است که به طور کامل آژانس هایی مانند وزارت کشور و سرویس درآمد داخلی تا پایان سال مالی در سپتامبر خواهد بود.

 و دومین لایحه از این پیش نویس، موجب تمدید بودجه 1.3 میلیارد دلاری فعلی برای دیوار مرزی و دیگر تدابیر امنیتی خواهد شد. این در حالی است که ترامپ خواستار تخصیص 5 میلیارد دلار برای ساخت دیوار در امتداد مرز آمریکا و مکزیک شده است. 

دموکرات ها با خودداری از قبول درخواست رئیس جمهور، آن را غیراخلاقی می دانند. برخی از اعضای حزب خود ترامپ (جمهوری خواهان)، وی را به اغراق درباره این مشکل مهاجرتی برای دستاوردهای سیاسی متهم می کنند.

سرنوشت لایحه بودجه جدید آمریکا کاملا مبهم است چرا که هیچ اعتباری برای تامین مالی پروژه ساخت دیوار در مرزهای مکزیک که ترامپ بر آن اصرار می ورزد، گنجانده نشده است. 

رئیس جمهور آمریکا که قدرت وتو کردن قوانین کنگره را دارد، روز دوشنبه نیز تاکید کرد که خواستار احداث یک «دیوار محکم» در مرزهای مکزیک است.

رئیس جمهور آمریکا در صفحه توییتر خود نوشت: «دموکرات ها احتمالا قصد دارند طبق معمول لایحه بودجه ساده ای را ارائه کنند که در آن هیچ چیز جدیدی برای پروژه تقویت امنیت مرزهای آمریکا یعنی دیوار ضدمهاجرت گنجانده نشده است.»

دونالد ترامپ در مصاحبه با شبکه فاکس نیوز هم تاکید کرد:«ما تسلیم نخواهیم شد.»

اگر اعتبار مورد نظر ترامپ برای این پروژه در لایحه بودجه گنجانده نشود، وی از امضای آن خودداری خواهد کرد و به این ترتیب فلج جزیی دولت فدرال که از 22 دسامبر فعالیت 25 درصد از نهادهای فدرال را مختل کرده است، ادامه خواهد یافت.

ترامپ در ماه های اخیر بارها تاکید کرده است که اگر کنگره بودجه درخواستی برای ساخت دیوار در مرزهای مکزیک اختصاص ندهد، توافقی در زمینه بودجه حاصل نخواهد شد.

انتخابات میان دوره ای کنگره آمریکا در ماه نوامبر کنگره را عملا به دو قسمت تقسیم کرد: دموکرات ها کنترل مجلس نمایندگان را به دست گرفتند اما جمهوری خواهان اکثریت خود را در سنای آمریکا تقویت کردند.

دموکرات های آمریکا در مجلس نمایندگان قصد دارند آغاز رسمی فعالیت خود را با اتفاق مهمی رقم بزنند و به همین منظور پایان دادن به تعطیلی دولت فدرال را مد نظر قرار داده اند. دموکرات های مجلس نمایندگان قصد دارند از اولین روز فعالیت خود یعنی روز پنجشنبه لوایح تامین مالی موقت را بررسی کنند و به رای بگذارند تا آن دسته از نهادهای فدرال که به علت تعطیلی در وضعیت بودجه فلج شده اند دوباره فعالیت خود را از سر بگیرند و در ادامه فرصت کافی برای توافق قطعی در خصوص بودجه به وجود آید.

«تیم رایان» سناتور دموکرات از ایالت «اوهایو» می گوید: «ما یاد گرفته ایم که چگونه با ترامپ جوجیتسو بازی کنیم و به مسئله دیوار مرزی بپردازیم و به آمریکایی ها نشان دهیم که ما حزب مدرنی هستیم که به راستی از مرز و سیستم مهاجرت همزمان محافظت می کنیم.»

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.