کاروان نیروهای ارتش سوریه متشکل از 40 دستگاه پیکاپ، 2 فروند تانک و چند دستگاه خودروی زرهی ظهر امروز وارد منطقه عریمه در غرب حومه منبج شده اند.

به گزارش جماران به نقل از المیادین، برخی منابع به المیادین گفتند که مرکز هماهنگی روسیه و سوریه در شهرک« العریمه» در حومه شهر«منبج» که ترکیه قصد دارد با حمایت گروه های مسلح سوری هوادار آنکارا به آن حمله کند، فعالیت خود را از سر گرفت.

نیروهای روسی در این مرکز در پی حمله ارتش ترکیه به شهر«عفرین» در شمال سوریه مرکز را تعطیل و نیروهای خود را از آن خارج کرده بودند.

برخی منابع رسانه ای نیز به از منابع محلی منبج اعلام کردند که کاروان نیروهای ارتش سوریه متشکل از 40 دستگاه پیکاپ، 2 فروند تانک و چند دستگاه خودروی زرهی ظهر امروز وارد منطقه عریمه در غرب حومه منبج شده اند.

 نیروهای دولتی سوریه پس از نشست کوتاهی با فرماندهان کرد در این منطقه وارد عریمه که در نزدیکی محدوده حد فاصل عملیات نیروهای ترکیه و گروه های همپیمانش در سوریه موسوم به «سپر فرات» و منبج قرار دارد، شده اند.

این در حالی است که انتظار می رود، نیروهای آمریکایی در آینده نزدیک از منبج که اکثر مناطق آن در کنترل کردهای سوریه  قرار دارد، خارج شوند.

نیروهای آمریکایی در مرکز منبج و در کنار ساحل رود «ساجو» در نزدیکی منطقه عملیاتی ارتش ترکیه مستقر هستند.

ترکیه بارها تأکید کرده است که به شهر منبج حمله می کند.

روزنامه حریت امروز به نقل از «مولود چاووش اوغلو» وزیر خارجه ترکیه نوشت که این کشور به زودی به منطقه شرق فرات در سوریه حمله می کند.

اوغلو تأکید کرد که ترکیه قصد دارد که در نزدیک ترین زمان ممکن وارد شرق فرات در شمال شرق سوریه شود.

وزیر خارجه ترکیه همچنین تصریح کرد که آنکارا و واشنگتن بر سر تکمیل نقشه راه «منبج» همزمان با تکمیل خروج نظامیان آمریکایی از سوریه به توافق رسیدند.

چاووش‌اوغلو در ادامه گفت: ادامه  حضور نیروهای فرانسه در سوریه برای دفاع از ی.پ.گ، نفعی برای طرفین نخواهد داشت.

«رجب طیب اردوغان» رئیس جمهور ترکیه نیز روز گذشته طی سخنانی در مراسم استخدام شهروندان معلول در نهاد‌های دولتی در مرکز فرهنگی و کنگره «بش‌تپه» در آنکارا گفت: «مسئله سوریه، نه درگیری بین عرب‌، کرد و ترکمن، بلکه آزادی و تمامیت ارضی این کشور است. اجازه نخواهیم داد مردم سوریه در چنگال پ.ی.د/پ.ک.ک بمانند».

وی در ادامه سخنرانی خود همچنین اظهار داشت:  «تنها دلیل ظلم در سوریه، تقسیم مردم این کشور به شیعه، سنی، عرب، تُرک، ترکمن و کرد است. آنچه ظالم را موفق می‌سازد نه قدرت خود، بلکه ضعف طرف مقابل است.»

وی در ادامه مدعی شد که « هدف ترکیه از حضور در سوریه، آزادی برادران کرد و عرب‌ است. همانطور که عرب‌های سوریه را تسلیم داعش نکرده‌ایم، کردهای این کشور را نیز به پ.ک.ک/ی.پ.گ نخواهیم سپرد.»

اردوغان در ادامه تصریح کرد:« تاکنون حدود 300 هزار نفر با کمک ترکیه به مناطق امن در سوریه بازگشته‌اند. آنها به مناطق آزادشده (!)توسط ترکیه رفته‌اند. سنجار( در عراق) را نیز همانند جرابلس و عفرین به منطقه امن تبدیل خواهیم کرد».

این در حالی است که گروه های مسلح وابسته به ترکیه همزمان با آماده شدن ارتش ترکیه برای دخالت نظامی در شرق فرات در شمال سورریه عناصر مسلح خود را به سمت مناطق تحت کنترل کردهای سوریه فرستادند.

گروه مسلح«یگان الحمزه» وابسته به گروه موسوم به  ارتش آزاد سوریه، نیروهای آموزش دیده خود را به همراه تسلیحات سنگین و خودروهای زرهی به خطوط تماس منبج فرستاده است.

نیروهایی که به منطقه منبج اعزام شده اند در صورت عملیات احتمالی ارتش ترکیه در این عملیات شرکت خواهند کرد.

«ابو یزن» از فرماندهان گروه مسلح یگان حمزه در گفت و گو با خبرگزاری آناتولی ترکیه اعلام کرد که  افراد مسلح این گروه به سمت خطوط تماس در مناطق تحت کنترل کردهای سوریه رفته اند.

گروه های مسلح سوری هوادار ترکیه پیش از این نیز در شهرهای «الباب» که در سیطره داعش بود و «عفرین» که در کنترل یگان های  حمایت مردمی کرد بود و اکنون در اشغال ارتش ترکیه هستند، در کنار ارتش ترکیه قرار داشتند.

 

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.