سناتور جمهوریخواه که از خروج نظامیان آمریکایی از سوریه حمایت کرده است خواستار مذاکره با ایران درباره سوریه شد.

به گزارش جماران به نقل از روسیا الیوم، یک سناتور جمهوریخواه که از خروج نظامیان آمریکایی از سوریه حمایت کرده است خواستار مذاکره با ایران درباره سوریه شد.

«راند پل» سناتور جمهوریخواه در کنگره آمریکا تأکید کرد که «بشار اسد» رئیس جمهور سوریه در جنگ سوریه پیروز شده است.

راند پل در گفت و گو با شبکه«سی بی اس نیوز» گفت: « ما نمی توانیم از بشار اسد بخواهیم که از قدرت کناره گیری کند، اسد در جنگ پیروز شد لیکن برخی از افراد سرشان را به مانند کبک در برف فرو کرده و فقط می خواهند که دو هزار نظامی به سوریه بفرستند. این کار ابزاری برای تسریع امکان وقوع جنگ گسترده می شود که روسیه و ایران را نیز شامل می شود و این اشتباهی فاحش است. من بر این باور نیستم که ملت آمریکا جنگ بزرگ دیگری را در خاورمیانه بخواهد.»

پل در گفت و گو با این شبکه تلویزیونی آمریکایی در روز گذشته-یکشنبه- تأکید کرد:« هیچ گزینه ای پیش روی آمریکا به جز مذاکره با سوریه، ایران و روسیه وجود ندارد.»

وی افزود:« روسیه بازیگر بزرگی در سوریه اگر با این کشور درباره سوریه مذاکره نکنیم به راه حلی نخواهیم رسید.»

راند پل در ادامه تأکید کرد:« ایران یک بازیگر در سوریه است و باید با این کشور نیز درباره سوریه مذاکره کنیم.»

این سناتور جمهوریخواه در ادامه گفت که ملت آمریکا از جنگ خسته شده است و می خواهد کشورش را بازسازی کند.

پل تصریح کرد که 60 الی 70 درصد از آمریکایی ها خروج نیروهای آمریکایی از سوریه و افغانستان را تأیید می کنند.

وی در این گفت و گو تأکید کرد:«فقط ژنرال های صندلی ها در واشنگتن ماندن ما در حالت جنگی با مردم تا ابد را تأیید می کنند. آمریکایی ها از این وضع خسته شدند. این پول را در میهن مان می خواهیم و می خواهیم فرصت های شغلی ایجاد شود و راه ها و پل ها در این جا در میهن باید راه اندازی شود نه در افغانستان.»

پل در ادامه عنوان کرد:« باید به دیدگاه کسانی که از حضور ابدی ما در افغانستان و ماندن در سوریه بدون پایان مشخص حمایت می کنند نگاهی بیندازیم...حتی خود ژنرال جیمس ماتیس گفت که راه حل نظامی برای سوریه وجود ندارد و نیز گفت که راه حل نظامی در افغانستان وجود ندارد.نظرت درباره احساس سربازان جوان ما  که به زودی اعزام می شوند نزد افراد خانواده های شان چیست...چه احساسی به شما دست می دهد زمانی که در افغانستان مستقر می شوند این در حالی است که فرمانده کل آنها می گوید که راه حل نظامی در این کشور وجود ندارد...به نظر من ماتیس و افرادی که جنگ ابدی می خواهند مسئول هستند و آنها باید توضیح دهند اگر راه حل نظامی وجود ندارد برای چه نیروهای بیشتری باید اعزام کنیم.؟»

 سناتور ایالت «کنتاکی» آمریکا پیش از این در گفت و گو با شبکه تلویزیونی «سی‌ان‌ان» در خصوص تصمیم «دونالد ترامپ» رئیس جمهور آمریکا برای خروج از سوریه حمایت کرده و گفت: به رئیس جمهور افتخار می‌کنم. این همان چیزی بود که قولش را داده بود و مردم هم همین‌طور فکر می‌کنند. مدت زیادی است که در نقاط متعددی در حال جنگ هستیم.

وی در ادامه گفت: آمریکا کاری به تغییر روش سایر کشورها ندارد، ترامپ حق داشت که ورود به جنگ عراق را «بزرگترین فاجعه سیاست خارجی» ارزیابی کند.

پل همچنین تصریح کرد: ژنرال‌های آمریکایی منتقد تصمیم ترامپ معتقد بودند که ورود به عراق نیز اشتباه نیست. ما مدت زیادی است که در نقاط مختلف در حال جنگ بوده و تریلیون‌ها دلار هزینه می کنیم. ترامپ متفاوت از بقیه است و به همین خاطر تصمیم به خروج گرفت.

این درحالی است که دونالد ترامپ نیز در توئیتر خود اظهارات پال را بازنشر و از وی تشکر کرده است.

اعلام خروج نیروهای آمریکایی از سوریه توسط دولت ترامپ با واکنش‌های بسیاری در واشنگتن روبرو شد.

«جیمز متیس» وزیر دفاع و «برت مک‌گورک» نماینده ویژه آمریکا در مبارزه با گروه تروریستی داعش در واکنش به این تصمیم از سمت خود استعفا دادند.

ترامپ همچنین در پاسخ به انتقادات بار دیگر در توئیتی نوشت: خروج از سوریه غیرمنتظره نیست. سال‌هاست که کارزاری را در این رابطه آغاز کرده‌ام و 6 ماه پیش نیز قبول کردم که موضوع خروج را مدتی به تاخیر بیاندازم. روسیه، ایران و سوریه دشمن محلی داعش هستند. ما در حال انجام کار آنها هستیم. حالا وقت بازگشت به خانه و ساختن دوباره است.

 

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.