خبرگزاری اعماق به نقل از داعش گفت مردی که سه نفر را در استراسبورگ فرانسه کشت یکی از نیروهای این گروه بوده است.

 

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی و خبری جماران به نقل از خبرگزاری رویترز، خبرگزاری اعماق وابسته به داعش به نقل از این گروه گفت مردی که سه نفر را در «استراسبورگ» فرانسه کشت یکی از عناصر این گروه بوده است هرچند این خبرگزاری هیچ گونه شواهدی دال بر این مساله ارائه نکرد.

این خبرگزاری در بیانیه ای اینترنتی گفت که این تیرانداز «یک سرباز داعش بود و این عملیات را در پاسخ به درخواست ها برای هدف گرفتن شهروندان کشورهای ائتلاف اجرا کرد» که با این گروه در سوریه و عراق می جنگند.

«شریف شوکت» عامل تیراندازی استراسبورگ روز پنج شنبه در درگیری کوتاهی با پلیس فرانسه کشته شد.

این مظنون 29 ساله از حمله سه شنبه تا امروز متواری بود. در پی حمله مسلحانه به بازار کریسمس در استراسبورگ شماری کشته و زخمی شدند.

شوکت که چند سابقه محکومیت در فرانسه و آلمان داشته، در زمان حبس به اسلامگرایان تندرو پیوسته بود.

«کریستوف کستان» وزیر کشور فرانسه گفته است پلیس در ساعت 21 شب به وقت محلی فرد مشکوکی را در خیابان «لازاره» استراسبورگ مشاهده می‌ کند. افسران پلیس، فرد مشکوک را متوقف کردند و او در برابر به سوی پلیس تیراندازی کرده است. به گفته وزیر کشور، پلیس در مقابل به مظنون مسلح شلیک کرده و او را کشته است.

صدها افسر پلیس و نیروی امنیتی از سه‌ شنبه به دنبال شوکت بودند. پیشتر پلیس در همین محله عملیات گسترده‌ای را برای یافتن مظنون آغاز کرده بود که بدون نتیجه پایان یافته بود.

5 نفر در ارتباط با حمله به بازار کریسمس دستگیر شده‌اند.

والدین شریف و دو برادر او در میان دستگیرشدگان هستند.

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.