پناهجویان در مراکز بازداشت که دولت استرالیا در کشور «ناورو» و جزیره«مانوس» در پاپوا گینه اداره می کند در معرض شکنجه و جنایت های ضد بشری و آسیب عمدی قرار گرفته اند.

به گزارش جماران به نقل از خبرگزاری آناتولی، شماری از وکلای مدافع و فعالان حقوق بشر، امروز دوشنبه دولت استرالیا را به شکنجه پناهجویان و آسیب زدن عمدی به آنها در مراکز بازداشتی متهم کردند که در خارج از مرزهایش اداره می کند.

رادیو استرالیا اعلام کرد که این اتهام ها در دو شکوائیه آمده است که این وکلای مدافع به دادگاه عالی به نیابت از هزار پناهجو ارائه کرده اند.

در این دو شکوائیه آمده است که پناهجویان در مراکز بازداشت که دولت استرالیا در کشور «ناورو» و جزیره«مانوس» در پاپوا گینه اداره می کند در معرض شکنجه و جنایت های ضد بشری و آسیب عمدی قرار گرفته اند.

در این شکوائیه آمده است که «دولت استرالیا متهم به بازداشت خشونت بار، محروم کردن شان از آزادی، مرحوم کردن آنها از درمان و بهداشت، تأمین نکردن امنیت،غذا و آب به اندازه کافی برای پناهجویان درسایه بازداشت آنها در شرایط بد است.»

این وکلای مدافع گفتند که این رفتار باعث وارد آوردن آسیب روحی و جسمی شدیدی به این اشخاص شده است و خواستار اتخاذ تدابیری برای توقف نقض حقوق بشر و غرامت مادی به پناهجویان شدند.

استرالیا نزدیک به 1300 پناهجو در ناورو و مانوس از پنج سال پیش بازداشت کرده است و از این تعداد 12 پناهجو به دلایل مختلف از جمله نبود امکانات پزشکی مناسب و گاها به دلیل خودکشی جان خود را از دست داده اند.

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.