ترامپ از موافقت چین با کاهش و حذف تعرفه واردات خودروهای آمریکایی خبر داد.

 

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی و خبری جماران، خبرگزاری فرانسه گزارش داد دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا در پیامی در صفحه توییتر خود نوشت: «چین با کاهش و حذف تعرفه های خودروهای وارداتی به این کشور از آمریکا موافقت کرده است. این تعرفه ها هم اکنون 40 درصد است.»

به نظر می رسد این نخستین حرکت برای کاهش جنگ تجاری میان آمریکا و چین باشد که جرقه آن در حاشیه نشست جی 20 در آرژانتین زده شد و آمریکا و چین بعد از دیدار روسای جمهور خود بر آتش بس تجاری 90 روزه بین دو کشور توافق کردند.

در دیداری در حاشیه اجلاس گروه 20، چین و آمریکا توافق کردند که به مدت سه ماه از وضع تعرفه‌ های گمرکی اضافی بر اقلام وارداتی خودداری کنند تا بتوانند در دور جدید مذاکرات پیش رو به توافقی در مسئله تجارت مشترک دست پیدا کنند.

کاخ سفید روز شنبه در بیانیه‌ ای اعلام کرد دونالد ترامپ در جریان اجلاس سران جی 20 در آرژانتین به «شی جینپینگ» رئیس‌ جمهور چین گفته است آمریکا افزایش تعرفه بر 200 میلیارد دلار اقلام چینی را که قرار بود از روز اول ژانویه اعمال شود متوقف خواهد کرد. در مقابل چین نیز تعهد کرده است «میزان بسیار قابل توجهی» از محصولات کشاورزی صنعتی و مرتبط با حوزه انرژی آمریکا را خریداری کند.

دو کشور همچنین دور جدید مذاکرات را به منظور حل مسائل تجاری مشترک آغاز خواهند کرد.

ترامپ در ماه سپتامبر بر 200 میلیارد دلار کالای وارداتی از چین 10 درصد تعرفه وضع کرد. او همچنین پکن را تهدید کرد که تعرفه‌ ها را گسترش داده و 267 میلیارد دلار کالای دیگر وارداتی از چین را نیز مشمول تعرفه‌ خواهد کرد.

در مقابل چین نیز با وضع تعرفه بر کالاهای وارداتی از آمریکا به این تصمیم ترامپ واکنش نشان داد.

به رغم جنگ تجاری پرتنش میان چین و آمریکا، اداره گمرک چین در ماه اکتبر (مهر ماه) اعلام کرد میزان صادرات این کشور به آمریکا در ماه سپتامبر بالغ بر بیش از 13 میلیارد دلار بوده و به این ترتیب رکوردی جدید در این زمینه به ثبت رسیده است.

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.