ارتش سوریه از صبح روز گذشته-شنبه- حملات توپخانه ای و موشکی گسترده و دقیق به مواضع گروه های مسلح در چندین روستا و شهرک درادلب از جمله «التح»،«جرجناز» ،«التمانعه»،«سکیک» و «الویبده» در شرق این استان را آغاز کرد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی و خبری جماران به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک روسیه، حمله ارتش سوریه به گروه های مسلح در استان«ادلب» در شمال این کشور آغاز شد.

یک منبع نظامی بلندپایه سوری به خبرگزاری اسپوتنیک گفت که ارتش سوریه از صبح روز گذشته-شنبه- حملات توپخانه ای و موشکی گسترده و دقیق به مواضع گروه های مسلح در چندین روستا و شهرک درادلب از جمله «التح»،«جرجناز» ،«التمانعه»،«سکیک» و «الویبده» در شرق این استان را آغاز کرد.

این منبع افزود که حمله ارتش سوریه در چارچوب«بانک اهداف»ی صورت می گیرد که ارتش سوریه در اختیار خود دارد و این بانک اهداف شامل مواضعی می شود که ارتش از قبل درباره انبارهای سلاح و مهمات و مواضع مهم گروه های مسلح مشخص کرده است.

این در حالی است که پیش از این نیز یک منبع سوری گفت که ارتش سوریه حمله افراد مسلح گروه «حزب الاسلامی الترکستانی» با مشارکت گروه مسلح«لواء صقور الشام» را از مواضع آنها در شهرک«السرمانیه» به سمت مواضع ارتش در منطقه «سهل الغاب» و «ریف لاذقیه» را دفع کرد.

این منبع افزود که گروه های تروریستی بدی اوضاع جوی و کاهش دید را برای پیشروی به سمت مواضع ارتش مورد استفاده قرار دادند و درگیری شدیدی به مدت 4ساعت میان دو طرف رخ داد که در نهایت با کشته شدن و زخمی شدن تعداد زیادی از افراد مسلح و فرار بقیه به سمت خطوط پشتی به پایان رسید. در این درگیری ها همچنین 23 نظامی ارتش سوریه کشته شدند. این شدیدترین حمله گروه های مسلح از بیش از یک سال پیش تا کنون به شمار می رود.

در همین حال، خبرنگار اسپوتنیک در ادلب نیز گفت که ارتش سوریه اقدام افراد گروه های تروریستی جبهه النصره و «اجناد القوقاز» در ارسال عناصر مسلح و تجهیزات نظامی به محورهای روستاها و شهرک های جرجناز، التح، سکیک و التمانعه در ریف جنوب شرقی ادلب را رصد کرد اما ارتش توانست این عناصر و تجهیزات تقویتی را با توپخانه و کاتیوشا هدف قرار داد که منجر به انهدام شماری خودروی نظامی و کشته و زخمی شدن تعدادی از افراد مسلح شد.

به گفته فرماندهان نظامی و میدانی و نیز تأکید وزارت خارجه روسیه، گروه های مسلح به تجاوزهای خود به مناطق مسکونی تحت کنترل دولت سوریه و مواضع ارتش سوریه در جبهه های مختلف ادلب ادامه می دهند.

از جهتی دیگر، گروه های تروریستی همچنان به انتقال سلاح و تجهیزات جنگی و افراد مسلح به جبهه های جنگ با ارتش سوریه از منطقه ای ادامه می دهند که جزو مناطق«عاری از سلاح» است که بر اساس توافق میان «ولادیمیر پوتین» رئیس جمهور روسیه و «رجب طیب اردوغان» همتای ترکیه ای وی درباره ادلب در دیدار ماه سپتامبر گذشته در سوچی روسیه ایجاد شدند.

علاوه بر آن، گروه های تروریستی  بر اساس تصاویر فاش شده همچنان به آماده سازی برای اقدامات تحریک آمیز با سلاح شیمیایی  با همکاری گروه «کلاه سفیدها» در چند جبهه از استان ادلب  به ویژه در مناطق جسر الشغور  ریف حماه و  ریف حلب ادامه می دهند.

در تحولی دیگر، واحد هایی از ارتش عربی سوریه حاضر در منطقه جنوبی طی چند ساعت گذشته پیشروی بزرگی در منطقه «تلول الصفا» در عمق بادیه شرقی «سویداء» محقق ساختند.

یک منبع نظامی به سانا گفت: واحد هایی از ارتش پیشروی بزرگی در تلول الصفا را محقق ساختند و پس از تسلط بر قله های تپ ها، مناطق باقی مانده که در آن تروریست ها حضور داشتند را تحت تسلط آتشباری قرار دادند.

این منبع ادامه داد: واحد های ارتش با انجام یک عملیات نظامی تعداد زیادی از تروریست ها را به هلاکت رساندند و عملیات پاکسازی مناطق آزادشده از باقیمانده های گروه تروریستی  داعش  همچنان ادامه دارد.

خبرنگار سانا اعلام کرد: تروریست موسوم به «أبو هاجر الشیشانى» مسؤول نظامی گروه تروریستی داعش  در نزدیکی تلول الصفا در عمق بادیه به هلاکت رسید.

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.