پس از برکناری خودخواسته مرکل از ریاست حزب حاکم آلمان، حال جایگزین وی با شعار مبارزه با «انفجار اجتماعی ناشی از فقر» وارد میدان شده است.

 

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی و خبری جماران، خبرگزاری آلمان گزارش داد: بسیاری از کودکان آلمان در فقر به سر می‌ برند. حال دبیرکل حزب دموکرات مسیحی آلمان با موج سواری بر این معضل اجتماعی وارد میدان شده و مشکل فقر در آلمان را با ماده منفجره مقایسه کرده و می گوید: «اگر امکانات برابر در اختیار کودکان قرار نگیرد، آلمان با اوضاعی خطرناک روبرو خواهد بود.»

«آنه‌ گرت کرامپ-کارن‌ باوئر» دبیرکل حزب دموکرات مسیحی آلمان، در مراسمی در شهر «لینداو» سخن می‌ گفت که برای قدردانی از زنان و مردانی برگزار شده بود که داوطلبانه در خدمات اجتماعی جامعه آلمان شرکت می‌ کنند.

او با اشاره به آماری درباره فقر در کشورهای مختلف عضو اتحادیه اروپا گفت: «ما نباید بپذیریم که کودکان در جامعه ما از حقوق اجتماعی محروم شوند.»

بر پایه این آمار در سال گذشته تنها در آلمان 15 میلیون و 500 هزار نفر در معرض فقر و خطر محرومیت بوده‌ اند. 

تقریبا یک پنجم جمعیت آلمان در معرض خطر فقر و رانده شدن به حاشیه جامعه قرار دارند.

 

45559292_303

 

به گزارش اداره فدرال آمار آلمان، 19 درصد جمعیت این کشور در سال 2017 با فقر دست به گریبان بودند. و این 15 میلیون و 500 هزار نفر را در بر می‌ گیرد. این جمعیت در مقایسه با جمعیتی که در سال 2016 با خطر فقر روبرو بوده (19.7 درصد) کاهشی نیم میلیونی را نشان می‌ دهد. در آن سال 16 میلیون نفر در معرض خطر فقر بودند.

این آمارگیری در چارچوب تحقیقی در سطح اتحادیه اروپا صورت گرفته است. در سطح اروپا 22.5 درصد مردم با خطر فقر روبرو هستند.

کسی در معرض خطر فقر یا محرومیت‌ های اجتماعی به شمار می‌ آید که درآمدش زیر خط فقر باشد یا در زندگی روزمره‌ اش مجبور به چشم‌ پوشی از بسیاری چیزها باشد، برای مثال نتواند اجاره خانه یا وام خانه‌ اش را بپردازد و یا خانه‌ اش را آن طور که می‌ خواهد گرم نگاه دارد.

موضوع ریاست حزب دموکرات مسیحی

کرامپ-کارن‌ باوئر در سخنرانی‌ اش در مراسم شهر «لینداو» به موضوع فقر در جامعه آلمان پرداخت و این در حالی است که پیش از این اعلام کرده مایل است خود را کاندیدای ریاست حزب دموکرات مسیحی آلمان کند. تحلیلگران معتقدند او خواسته نشان دهد که توجه خاصی به مسائل اجتماعی دارد.

البته او درباره احتمال کاندیداتوری اش برای ریاست حزب دموکرات مسیحی آلمان چیزی نگفت. او که 56 سال دارد در پاسخ به پرسش خبرنگاران در این زمینه گفت در مراسمی که از انسان ها به دلیل فعالیت‌ های داوطلبانه و انسان‌ دوستانه‌ شان قدردانی می‌ شود، طرح این موضوع «توهین بزرگی» است. او گفت که در وقت مناسب درباره کاندیداتوری اش سخن خواهد گفت.

«آنگلا مرکل» صدراعظم و رئیس حزب دموکرات مسیحی آلمان دوشنبه گذشته 29 اکتبر پس از آنکه حزب اش در انتخابات پارلمانی ایالت «هسن» آرای زیادی را از دست داد، اعلام کرد که در اجلاس حزب در ماه دسامبر خود را برای ریاست حزب کاندید نخواهد کرد، اما می‌ خواهد تا سال 2021 صدراعظم بماند. پس از آن چند نفر، از جمله «آنه‌ گرت کرامپ-کارن‌ باوئر» آمادگی خود را برای ریاست حزب دموکرات مسیحی آلمان اعلام کردند.

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.