یک دستگاه خودروی ون که روز گذشته-جمعه- با چندین چمدان و کیسه سیاه کنسولگری عربستان سعودی در استانبول را ترک کرده بود، در ساعات پایانی شب به این محل بازگشت.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی و خبری جماران، خبرگزاری آناتولی ترکیه از تحرکات مشکوک در کنسولگری عربستان در شهر«استانبول» ترکیه خبر داد.

این خبرگزاری تأکید کرد که یک دستگاه خودروی ون که روز گذشته-جمعه- با چندین چمدان و کیسه سیاه  کنسولگری عربستان سعودی در استانبول را ترک کرده بود، در ساعات پایانی شب به این محل بازگشت.

این خبرگزاری تصریح کرد: در حالی که خبرنگاران در مقابل سرکنسولگری عربستان سعودی در استانبول  همچنان ادامه دارد که یک دستگاه خودروی ون، دیروز صبح با چندین چمدان و کیسه سیاه از ساختمان سرکنسولگری خارج و در ساعات پایانی شب به آن بازگشت.

 خبرگزاری آناتولی تأکید کرد که شمار سرنشینان این خودرو سه نفر بوده است و آخرین شخصی که سوار خودرو شده یک وسیله کابل مانند را با خود حمل می‌کرده است.

بنابر این گزارش، «جمال خاشقجی» روزنامه‌نگار منتقد عربستان سعودی و سردبیر سابق روزنامه الوطن و ستون‌نویس واشنگتن‌پست روز دوم ماه اکتبر جاری به منظور انجام امور رسمی وارد کنسولگری این کشور در استانبول شده و از آن خارج نشد.

پلیس ترکیه ضمن تایید عدم خروج او از کنسولگری عربستان سعودی در استانبول اعلام کرده که همزمان با ورود او به این محل 15 مقام امنیتی عربستان نیز با دو پرواز وارد این شهر شده و پس از مدت کوتاهی از ترکیه رفته‌اند.

عربستان سعودی روز شنبه 20 اکتبر جاری طی بیانیه‌ای کشته‌شدن خاشقجی در داخل کنسولگری این کشور در استانبول را تأیید کرد. دادستان کل عربستان سعودی مدعی شده که خاشقجی بعد از«درگیری» با چند نفر داخل ساختمان کنسولگری جان خود را از دست داده است و 18 شهروند این کشور در ارتباط با این حادثه بازداشت شده‌اند.

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.