محافظ شخصی ولیعهد سعودی بخشی از جسد روزنامه‌نگار مخالف عربستانی را به ریاض منتقل کرده است.

 

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی و خبری جماران، پایگاه اینترنتی میدل ایست آی گزارش داد برخی منابع به این وب سایت اعلام کردند مسئولان ترکیه ای معتقدند محافظان شخصی «محمد بن سلمان» ولیعهد عربستان سعودی، بخشی و یا جسد کامل «جمال خاشقجی» روزنامه‌ نگار مخالف عربستانی را از استانبول به ریاض منتقل کرده اند.

این منابع گفته اند چمدان‌ های «ماهر عبدالعزیز المطرب» محافظ شخصی محمد بن سلمان ولیعهد عربستان در زمان خروج از فرودگاه بین‌ المللی استانبول به علت در اختیار داشتن گذرنامه دیپلماتیک بازرسی نشده است.

 

CCTV video made available through Turkish Newspaper Sabah allegedly shows suspects in the case of missing Saudi journalist Jamal Khashoggi at Istanbul_s Ataturk airport on October 2_ 2018 AFP

 

مطرب یکی از افرادی است که نامش در لیست 15 فرد مرتبط با قتل خاشقجی ذکر شده است.

او که همواره با مقامات آل سعود سفر می کرد، در تاریخ 2 اکتبر یعنی همان روز ناپدید شدن خاشقجی در ساعت 18:20 به وقت محلی با یک جت شخصی استانبول را به مقصد ریاض ترک کرده است.

در زمان ترک فرودگاه آتاتورک، احتمالا جسد خاشقجی در چمدان‌ های بزرگی که وی همراه خود داشت از استانبول خارج و به ریاض منتقل شده است.

منابع مذکور گفته اند مطرب بسیار با عجله فرودگاه آتاتورک را ترک کرده است.

عربستان در نهایت بامداد روز شنبه قتل خاشقجی را تایید کرد. برخی مقامات سعودی ناشناس هم به میدل ایست آی گفته اند جسد خاشقجی در بین یک فرش پیچیده شده و به «یک مقام محلی» داده شده تا سربه نیستش کند.

با این حال یک منبع ترکیه ای دیشب به میدل ایست آیی گفت که جسد خاشقجی 15 تکه شده و بر خلاف ادعای منبع سعودی، لای هیچ چیزی پیچیده نشده بلکه به بیرون از کنسولگری انتقال داده شده است.

این در حالی است که روزنامه ینی شفق به نقل از منابع مطلع ترکیه ای تاکید کرد محمد بن سلمان ولیعهد عربستان سعودی در ماجرای قتل خاشقجی دست داشته است. به نوشته این روزنامه، ماهر المطرب در روز قتل خاشقجی چهار بار با «بدر العساکر» رئیس دفتر محمد بن سلمان تماس تلفنی داشته است. به نوشته این روزنامه، المطرب همچنین با شماره ای در آمریکا هم تماس تلفنی گرفته است که احتمالا این شماره متعلق به سفارت عربستان در واشنگتن یا شخص «خالد بن سلمان» است.

در عین حال برخی رسانه های ترکیه تصاویر جدیدی را منتشر کردند که آخرین دقایق زندگی خاشقجی را پیش از ورود به کنسولگری عربستان در استانبول نشان می دهد.

 

ap18294587634155

 

این تصاویر، نزدیک شدن خاشقجی به نرده های فلزی نزدیک کنسولگری را نشان می دهد. در یکی از این عکس ها، خاشقجی در حال گفت و گو با «خدیجه چنگیز» نامزدش نزدیک کنسولگری دیده می شود. یکی از این تصاویر هم مربوط به زمان پس از بازرسی بدنی خاشقجی پیش از ورود به ساختمان کنسولگری است.

 

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.