نویسنده آمریکایی توضیح می‌ دهد که دوستی بن سلمان با رژیم صهیونیستی چگونه باعث شده او مطمئن شود که از ماجرای قتل خاشقجی جان سالم به در خواهد برد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی و خبری جماران، «جیمز نورث» نویسنده آمریکایی در مطلبی در وب سایت «موندوویس» نوشت: در طول بیش از یک هفته گذشته، آمریکا بیشترین پوشش رسانه ای اخبار مربوط به عربستان سعودی را از هر زمان دیگری در دهه های گذشته داشته است. اما ظاهرا هر گونه گزارشی از دوستی رو به رشد این پادشاهی با اسرائیل در لابلای این اخبار گم شده باشد - یک اتحاد واقعی، که ممکن است توضیح دهد که چرا محمد بن سلمان فکر کرد می تواند به واسطه آن از اتهام صدور فرمان قتل خاشقجی قسر در برود.

«مدوی الرشید» یک استاد دانشگاه سعودی که در حال حاضر در کالج کینگ لندن است و بیش از 13 کتاب در مورد کشور خود نوشته یا ویرایش کرده است، اخیرا کتاب جدیدی را ویرایش کرده که گردآوری مطالبی در مورد رهبری جدید پادشاهی، تحت عنوان «میراث سلمان: تنگناها در عصر جدید در عربستان سعودی» نام دارد.

در این کتاب، او درباره روابط رو به رشد عربستان با رژیم صهیونیستی افشاگری هایی داشته و نوشته است که «شاهزاده» همچنان به طور مخفیانه با رژیم صهیونیستی در زمینه های امنیتی و اقتصادی همکاری می کند. او می افزاید:در ژوئیه 2016 هیئت سعودی متشکل از دانشگاهیان و بازرگانان با هدف ایجاد روابط مستحکم و تقویت توان نظامی عربستان سعودی و کمک به رژیم صهیونیستی در هر گونه مواجهه مسلحانه با ایران به سرزمین های اشغالی سفر کردند.

شواهد بیشتر از این ارتباط میان عربستان و رژیم صهیونیستی را می توان فقدان هر گونه انتقاد رسمی از تل آویو در مورد قتل جمال خاشقجی از سوی تل آویو دانست. در توییتر های اخیر «بنیامین نتانیاهو» نخست وزیر و «مایکل اورن» سفیر سابق این رژیم در آمریکا هیچ صحبتی از قتل خاشقجی دیده نمی شود.

مطبوعات اصلی آمریکا نیز این ارتباط عربستان و رژیم صهیونیستی را نادیده می گیرند. برای مثال، «آرون دیوید میلر» در مجله آتلانتیک تا حدی به رابطه ایالات متحده و عربستان سعودی پرداخته اما به رژیم صهیونیستی اشاره ای نداشته - چنین نادیده انگاشتن مسخره ای از سوی یک تحلیلگر صلح حرفه ای مانند میلر که رژیم صهیونیستی را به خوبی می شناسد، بعید است.

در مقابل، رسانه های انگلیسی پوشش خبری روابط رژیم صهیونیستی و عربستان سعودی را آغاز کرده اند. در ماه نوامبر سال 2017، بی بی سی گفت که «عربستان سعودی و رژیم صهیونیستی متحدان واقعی در برابر نفوذ رو به رشد ایران در منطقه هستند که هر دو یک هدف را دنبال می کنند.» 

البته، حتی اگر رژیم صهیونیستی هم هرگز وجود نداشت، ایالات متحده (و اروپا) همچنان از عربستان سعودی حمایت می کردند.  رابطه رژیم صهیونیستی و عربستان هم آمریکا را قطعا به حمایت و سرپوش گذاشتن بر جنایات سعودی ها تشویق خواهد کرد. چه زمانی رسانه های جریان اصلی آمریکا گزارش چنین اخباری را آغاز خواهند کرد؟  

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.