انتخابات برزیل به پیروزی کاندیدای راست افراطی انجامید ولی چون هیچیک از کاندیداها حد نصاب 50 درصد را به دست نیاوردند، به دور دوم کشیده شد.

 

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی و خبری جماران، واشنگتن پست گزارش داد بر اساس نتایج اولیه شمارش آرای ریاست جمهوری برزیل، «جائر بولسونارو» کاندیدای راست افراطی و «فرناندو حداد» کاندیدای چپ ها به دور دوم انتخابات راه یافته اند.

بر مبنای نتایج حاصل از شمارش 97 درصد آرای اخذ شده، بولسونارو از حزب «سوسیال لیبرال» که به «ترامپِ برزیلی» مشهور شده، با کسب حدود 46.5 درصد آرا تا به این لحظه در انتخابات ریاست جمهوری این کشور پیشتاز است. فرناندو حداد نامزد حزب کارگران هم با کسب 28.5 درصد آرا در رتبه بعدی قرار دارد.

بدین ترتیب و با توجه به اینکه هیچ یک از کاندیداها موفق به کسب اکثریت قاطع آرا نشدند، بولسونارو و حداد به دور دوم انتخابات ریاست جمهوری این کشور راه یافتند. دور دوم انتخابات با حضور دو نامزد برتر در تاریخ 28 اکتبر (6 آبان) برگزار خواهد شد.

بولسونارو سال گذشته در نظرسنجی‌ های انتخاباتی اغلب در رتبه دوم پس از «لوئیس ایناسیو لولا داسیلوا» رئیس جمهور اسبق برزیل جا می‌گرفت اما پس از آنکه دادگاه برزیل به اتهام فساد مالی، حکم به یک دهه حبس برای داسیلوا داد و او را از شرکت در انتخابات منع کرد، به جایگاه اول ارتقا یافت.

نامزد رقیب بولسونارو یعنی حداد، معاون داسیلوا است که با شعار ادامه راه رئیس‌ جمهور سابق برزیل و به نمایندگی از حزب کارگران به میدان آمده است.

 

wire-4848288-1538967426-11_634x441

 

گفته می شود وی که سابقه شهرداری سائوپائولو را در کارنامه دارد، امیدوار است با پیروزی در انتخابات و استفاده از اختیارات ریاست جمهوری، شاید حتی داسیلوا را از زندان آزاد کند.

روز یکشنبه همزمان با انتخابات ریاست جمهوری برزیل، مردم این کشور نمایندگان خود در پارلمان را هم انتخاب کردند که بر مبنای آرای شمرده شده تا این لحظه، احزاب «جنبش دموکراتیک» و «سوسیال دموکراسی» موفق به کسب بیشترین آرا شده‌ اند.

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.