لیبی قربانی قطعنامه شورای امنیت بین الملل با دادن چراغ سبز به پیمان «ناتو» برای دخالت نظامی در آن بود؛ دخالتی که منجر به کشته شدن بیش از حداقل 30 هزار نفر و ویرانی زیرساخت ها و مهاجرت بیش از سه میلیون لیبیایی شد که در کشورهای همجوار در شرایط مصیبت باری به سر می برند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی و خبری جماران،  «عبدالباری عطوان» نویسنده و تحلیلگر مشهور عرب در  سرمقاله روزنامه فرامنطقه ای رأی الیوم  نوشت: خانم«صفیه فرکاش» بیوه سرهنگ درگذشته« معمر قذافی» رهبر سابق لیبی زمانی که در نامه ای نادر از وی فاش کرد که طرف های بین المللی وجود دارند که تا به امروز او را در تنگتا قرار می دهند زیرا وی همسر مردی است که «میثاق سازمان ملل را پاره کرد» ما را شوک زده کرد.

خانم صفیه فاش کرد« نهادهای بین المللی برای محرومیت وی از دیدن دخترش و نوه هایش موانعی قرار می دهند موانعی که فقط آنها را باید تحریک آمیز دانست و جنبه های انسانی از آنها کاملا غایب است». وی در این توصیف کاملا بر حق است و چه بسا بسیار با ادب است که فراتر از این نرفته است.

این کاملا غیرانسانی است که خانم فرکاش نیاز به  برگزاری نشست شورای امنیت سازمان ملل برای رایزنی درباره درخواستش برای دیدار با دخترش«عائشه» و نوه هایش که اکنون در عمان به سر می برند،داشته باشد. عائشه و فرزندانش پس از آن که همه راه ها به روی شان بسته شد و جایی پیدا نکردند تا آن به پناه ببرند و همه درها و مرزها به روی شان بسته و جان شان به خطر افتاد توسط دولت عمان و با اقدام این کشور پذیرفته شدند.

نمی دانیم این زن بیوه چه جرمی مرتکب شد که تبدیل به خطری شده است که امنیت و صلح بین المللی را تهدید می کند و برای دیدن نوه هایش نیازمند نشست شورای امنیت سازمان ملل دارد این در حالی است که وی وارد هیچ گونه فعالیت سیاسی نشد و به مدت بیش از چهل سال به دور از هیاهو بود.

لیبی قربانی قطعنامه شورای امنیت بین الملل با دادن چراغ سبز به پیمان «ناتو» برای دخالت نظامی در آن بود؛ دخالتی که منجر به کشته شدن بیش از حداقل 30 هزار نفر و ویرانی زیرساخت ها و مهاجرت بیش از سه میلیون لیبیایی شد که در کشورهای همجوار در شرایط مصیبت باری به سر می برند.همچنین این دخالت منجر به دزدی بیش از 500میلیارد دلار از ودیعه ها و درآمدهای نفتی اش و رفتن آنها به جیب های فاسدان و قدرت گرفتن شبه نظامیان مسلحی شد که در قتل و ویرانی تخصص دارند تا جایی که «باراک اوباما» رئیس جمهور سابق آمریکا که در طول دو دوره ریاست جمهوری اش از هیچ کدام از کرده هایش پشیمان نشده بود فقط از کرده اش در لیبی پشیمان شد و این پشیمانی نیز تصویری و صوتی مستند شده است.

تصمیم برای سرنگونی سرهنگ معمر قذافی از قدرت در لیبی به دلیل قتل ملتش اتخاذ نشد این فقط یک بهانه بود بلکه به دلیل آن اتخاذ و صادر شد که وی با غرب استعماری و اشغالگری اسرائیل مخالف بود و از مقاومت حمایت می کرد و نیز می خواست وحدت آفریقا را با توسعه و سرمایه گذاری و تجارت میان میان کشورهای این قاره را تقویت کند و ثروت های لیبی را به منظور صدور «دینار آفریقایی» به عنوان جایگزین ارزهای غربی( دلار و یورو) اختصاص داد. اسناد فرانسوی همه این واقعیت ها را مورد تأکید قرار داده است و این اسناد همچنین نقش«نیکولا سارکوزی» رئیس جمهور  اسبق فرانسه و «دیوید کامرون» نخست وزیر اسبق انگلیس در این طرح سرنگونی قذافی را مورد تأکید قرار داد، «سیلویو برلسکونی» نخست وزیر سابق ایتالیا نیز در این زمینه در شهادت اش برای تاریخ بسیار گفته است.

این یک ننگ برای شورای امنیت است که یک زن را کشورش را  همین شورا چند پاره کرده و وحدت اراضی و دیموگرافی اش را از بین برد و حمله و نابودی  و تبدیل شدنش به یک کشورش شکست خورده را قانونی کرد از دیدار نوه ها و دخترش محروم کند این در حالی است که این زن شوهرش را و کشورش را و دو تن از پسران اش را از دست داد و نمی داند کجا دفن شده اند علاوه برآن که سه پسر دیگرش همچنان پشت میله های زندان هستند.

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
1 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.