وزیر کشور ایتالیا که با مواضع خود بر ضد مهاجران و پناهجویان شناخته می شود در این نشست با انتقاد از سیاست مهاجرتی لوکزامبورگ هنگام بحث در مورد مهاجران از لفظ «برده» استفاده کرد.در مقابل وزیر خارجه لوکزامبورگ به تندی سخنان ماتئو سالوینی را قطع کرد و از حضور هزاران مهاجر ایتالیایی در لوکزامبورگ سخن گفت.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی و خبری جماران به نقل از یورونیوز، «ماتئو سالوینی» وزیر کشور ایتالیا و «ژان آسلبرن» وزیر خارجه لوکزامبورگ در نشست مسئولان اتحادیه اروپا در مورد امنیت و مهاجرت که در اتریش برگزار شد با یکدیگر درگیری لفظی پیدا کردند.

وزیر کشور ایتالیا که با مواضع خود بر ضد مهاجران و پناهجویان شناخته می شود در این نشست با انتقاد از سیاست مهاجرتی لوکزامبورگ هنگام بحث در مورد مهاجران از لفظ «برده» استفاده کرد.

در مقابل ژان آسلبرن به تندی سخنان ماتئو سالوینی را قطع کرد و از حضور هزاران مهاجر ایتالیایی در لوکزامبورگ سخن گفت.

وی خطاب به ماتئو سالوینی گفت: «ما در لوکزامبورگ هزاران مهاجر ایتالیایی داریم. آنها به عنوان مهاجر آمدند و در لوکزامبورگ کار کردند تا شما در ایتالیا پول داشته باشید و خرج فرزندانتان را بدهید.»

ژان آسلبرن که بسیار خشمگین به نظر می رسید سخنان خود را با «اَه» گفتن به پایان برد.

ماتئو سالوینی چند روز پیش نیز مهاجران را عامل انتقال بیماری به کشورش دانسته بود. وزیر کشور ایتالیا که رهبری حزب راست افراطی «لگا» را بر عهده دارد با حزب پوپولیست «جنبش پنج ستاره» دولت ائتلافی تشکیل داده است.

وزیر کشور ایتالیا روز پنجشنبه ۱۳ سپتامبر در صفحه شخصی خود در فیسبوک با انتشار پستی نوشت: «یک مهاجر وارد کشور ما شده که به بیماری سل مبتلا است، این شاید تنها یک نمونه باشد که ما از آن مطلع هستیم و مهاجران بیمار وارد کشور می شوند. آمار سل دوباره در کشور بالا رفته است. شهروندان ایتالیایی باید هزینه‌های خدمات درمان اجتماعی را بپردازند.»

این سیاستمدار رادیکال دست راستی ایتالیایی همچنین در ادامه این پست فیسبوکی خود می‌نویسد: «من تمام تلاش خود را برای حل این بحران به کار خواهم بست.»

اما بررسی‌های یورونیوز نشان می‌دهد ادعاهای وزیر کشور ایتالیا چندان منطبق بر واقعیت نیستند. هیچ گزارش جدیدی مبنی بر ابتلا به بیماری سل در ایتالیا ثبت نشده است. ضمن اینکه هیچ موردی از ابتلای مهاجران در ایتالیا به بیماری سل نیز گزارش نشده است.

متئو سالوینی رهبر حزب راستگرای لیگا در انتخابات پارلمانی ۴ مارس موفق شد به همراه حزب پوپولیست ۵ ستاره بیشترین کرسی‌ها را به دست آورند و دولتی ائتلافی تشکیل دهند.

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.