«مایک پمپئو» و «جیمز متیس» وزرای خارجه و دفاع ایالات متحده از جمله مقاماتی هستند که دخالت در نگارش یادداشت منتشرشده در نیویورک تایمز را تکذیب کرده اند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی و خبری جماران به نقل از یورونیوز، مقامات ارشد دولت آمریکا روز پنجشنبه یکی پس از دیگری مسئولیت خود در مقاله انتقاد آمیز علیه «دونالد ترامپ» رئیس جمهوری ایالات متحده را که در روزنامه «نیویورک تایمز» منتشر شده است، تکذیب کردند.

نویسنده این مقاله بدون امضاء که خود را یکی از «مقامات ارشد دولت ترامپ» معرفی کرده رئیس جمهوری آمریکا را «دمدمی»، «کوته فکر» و «غیر موثر» خوانده است. او خود را عضوی از دایره «مقاومت» در دولت کنونی آمریکا معرفی می کند که به دنبال ایستادگی در برابر رئیس جمهوری در راستای حفظ منافع کشور است.

دونالد ترامپ روز گذشته در واکنش به انتشار این مقاله آن را «بزدلانه» خواند و از «خیانت» سخن گفت. تاکنون دست کم ۱۱ نفر از مقامات ارشد دولت آمریکا از جمله «مایک پنس» معاون رئیس جمهوری تاکید کرده اند که نویسنده این مقاله نیستند.

برخی رسانه های آمریکا به دلیل تشابه ادبیات به کار رفته در مقاله منتشرشده به ادبیات مایک پنس، از او به عنوان یکی از نویسندگان احتمالی آن یاد کرده بودند.

«مایک پمپئو» و «جیمز متیس» وزرای خارجه و دفاع ایالات متحده از جمله مقاماتی هستند که دخالت در نگارش یادداشت منتشرشده در نیویورک تایمز را تکذیب کرده اند.

از جمله مقاماتی که تاکنون نگارش مقاله نیویورک تایمز را تکذیب کرده اند می توان به این افراد اشاره کرد:«

مایک پنس، معاون رئیس جمهوری

مایک پمپئو، وزیر خارجه

جیمز متیس، وزیر دفاع

استیون منوچین، وزیر خزانه داری

راین زینکی، وزیرکشور

جف سشنز، وزیر دادگستری

سانی پردو، وزیر کشاورزی

ویلبر راس، وزیر تجارت

الکسندر اکوستا، وزیر کار

کرستن نیلسن، وزیر امنیت داخلی

ریک پری، وزیر انرژی.»

«ملانیا ترامپ» بانوی اول آمریکا نیز در پاسخ به شبکه «سی ان ان» نویسنده ناشناس مقاله علیه همسرش را محکوم کرده است.

مقاله ناشناس نیویورک تایمز تنها یک روز پس از انتشار بخشهایی از کتاب باب وودوارد، خبرنگار مشهور آمریکایی منتشر شد. در این کتاب به نقل از برخی مقامات دولت آمریکا انتقادهایی نسبت به دونالد ترامپ مطرح شده است.

مقام رسمی گمنام ضمن یادآوری این که عامل دست لیبرال‌ها نیست و با بسیاری از تصمیم‌های دولت هم‌داستان است، تأکید می‌کند که این تصمیم‌های مثبت نیز بر خلاف نظر ترامپ گرفته می‌شود.

او می‌نویسد: «ما اعتقاد داریم که نخستین وظیفه ما خدمت به این کشور است، اما رئیس جمهوری به رفتار زیانبار برای سلامت جمهوری ما ادامه می‌دهد.»

آن گونه که این مقام ارشد بعدتر در واکنش به واکنش ترامپ اعلام کرده، منظور او از «ما» همان نیروی مقاومتی است که در درون کاخ سفید علیه دونالد ترامپ شکل گرفته است.

نویسنده در شماره روز چهارشنبه نیویورک‌تایمز همچنین نوشته است: «برای همین است که بسیاری از منصوبان ترامپ قول داده‌اند که آن چه در توان دارند برای صیانت از نهادهای دموکراتیک و در عین حال خنثی کردن هوس‌های ناگهانی و غلط آقای ترامپ انجام دهند.»

او ضمن انتقاد از عدم دلبستگی رئیس جمهوری آمریکا به آرمان‌های دیرینه حزب جمهوری‌خواه مثل «آزادی اندیشه، بازار آزاد و آزادی اجتماعی» و در عین حال با یادآوری دلبستگی او به «دیکتاتورها» می‌نویسد: «سیاست خارجی را در نظر بگیرید؛ رئیس جمهور ترامپ چه در انظار عمومی و چه به طور خصوصی به مستبدان و دیکتاتورها تمایل نشان می‌دهد. مثل ولادیمیر پوتین، رئیس جمهوری روسیه و کیم جونگ اون، رهبر کره شمالی.»

این مقام ارشد دولتی می‌گوید بسیاری از تحریم‌ها و اقدامات علیه روسیه نیز حاصل تصمیم‌هایی است که بر خلاف خواسته دونالد ترامپ انجام شده است.

وی همچنین تصریح کرده است: «نگرانی بزرگ‌ترین کاری نیست که آقای ترامپ با مقام ریاست جمهوری کرده، بلکه کاری است که ما به عنوان یک ملت اجازه داده‌ایم او با ما بکند. ما هم با او سقوط کرده‌ایم و اجازه داده‌ایم گفت و گوی ما از ادب و نزاکت خارج شود.»

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.