اکنون مشاوران ترامپ تلاش می کنند از دست زدن به این خودکشی سیاسی جلوگیری کنند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی و خبری جماران، روسیا الیوم در گزارشی نوشت: مشاوران «دونالد ترامپ» رئیس جمهور آمریکا بیم آن دارند که وی به عفو«پل مانافورت» رئیس سابق ستاد تبلیغاتی اش در انتخابات ریاست جمهوری  اقدام کند به رغم آن که مانافورت متهم به تلقب و جعل شده است.اکنون مشاوران ترامپ تلاش می کنند از دست زدن به این خودکشی سیاسی جلوگیری کنند.

روزنامه «پولیتیکو» به نقل از برخی منابع در کاخ سفید نوشت که مشاوران ترامپ احساس می کنند که تلاش های آنها برای قانع کردن رئیس جمهور آمریکا برای عفو نکردن مانافورت باد هوا شود و از این می ترسند که ترامپ این تصمیم را در آینده بسیار نزدیک اتخاذ و عملی کند.

یکی از کارکنان سابق در ستاد تبلیغات ترامپ گفت: ترامپ برای این کار آماده می شود و تحقیقات از مانافورت را تعقیب توسط زنان جادوگر توصیف می کند و می گوید این تعقیب و پیگرد مشاورش  در صورتی که هیلاری کلینتون رقیبش در انتخابات پیروز می شد هرگز رخ نمی داد.

به گفته برخی منابع مشاوران رئیس جمهور آمریکا از این می ترسند که رفتارها و اقدمات ترامپ تلاش برای دستیابی به «خدمت در مقابل خدمت» از شاهد در تحقیقاتی است که «روبرت مولر» دادستان ویژه انجام می دهد. همچنین عفو متهم به تقلب ممکن است نه فقط به چهره و جایگاه رئیس جمهور بلکه به حزب جمهوریخواه در انتخابات میان دوره ای کنگره در ماه نوامبر آینده آسیب جدی وارد کند.

بازپرس ها هفته پیش مانافورت را در 8 پرونده مرتبط با تقلب مالیاتی و بانکی مجرم شناختند و به دلیل همین به چندین سال زندان محکوم خواهد شد.

رئیس جمهور آمریکا می تواند محکومان به جرایم فدرالی مانند مانافورت را عفو کند ولی عفو افراد به دلیل جرایمی که توسط دادگاه های کشورهای خاصی محاکمه شده باشند، امکان پذیر نیست. همچنین عفو ریاست جمهوری قابل تجدید نظر نیز نیست.

به رغم زیان های سیاسی خطرناک برای خود رئیس جمهور که ممکن است عفو ریاست جمهوری مانافورت، دوست سابق ترامپ در زمینه سلاح در پی داشته باشد اما چندین رئیس جمهور آمریکا پیش از این دست به عفو ریاست جمهوری زدند به ویژه«جورج بوش پسر» و «بیل کلینتون». عفو موسس یک سازمان که برای استقلال پورتوریکو از آمریکا جنگید توسط«باراک اوباما» رئیس سابق آمریکا شک و تردیدهای و مسائل زیادی به وجود آورد.

این در حالی است که تحقیقات در زمینه دخالت  احتمالی روسیه در انتخابات آمریکا و نیز روابط احتمالی دونالد ترامپ با روسیه که بارها هم کاخ سفید و هم کرملین آن را رد کردند همچنان توسط«روبرت مولر» و نیز دو مجلس کنگره آمریکا در حال انجام است.

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.