در حالی که اتحادیه اروپا بر سر مسائل گوناگون با دولت مسکو اختلاف دارد، میهمانی خصوصی وزیر خارجه اتریش برای پوتین بسیاری از سیاستمداران را غافلگیر کرده است.

 

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی و خبری جماران، سیاستمدار اروپایی ای که این روزها بسیار خبرساز شده وزیر خارجه اتریش است. 

وزیر خارجه اتریش که این روزها با انتقادات تندی درباره مراسم ازدواج خود که در آن رئیس‌ جمهور روسیه نیز شرکت کرد و با او رقصید، مواجه است.

 

06956045

 

در حالی که اتحادیه اروپا بر سر مسائل گوناگون و به ویژه الحاق شبه جزیره کریمه از اوکراین به روسیه با دولت مسکو اختلاف دارد، این میهمانی خصوصی بسیاری از سیاستمداران را غافلگیر کرده است. منتقدان و مخالفان دولت اتریش می‌گویند این رفتار با موضع خصمانه غربی‌ ها علیه روسیه منافات دارد.

وزیر خارجه اتریش که یک کارشناس خاورمیانه هم هست، آشنایی خصوصی با رئیس جمهور روسیه ندارد، اما وزیر مستقلی در کابینه ائتلافی متشکل از حزب آزادی، حزب راست افراطی است؛ حزبی که در پیوند نزدیک با ولادیمیر پوتین است.

زندگی نامه

«کارین میلینگر کنایسل» در تاریخ 18 ژانویه 1965 در شهر «وین» متولد شد. او بخشی از دوران کودکی خود را در شهر «امان» پایتخت اردن گذراند. پدرش در آن زمان به عنوان خلبان ملک «حسین» پادشاه سابق اردن کار می کرد و همچنین در توسعه ایرلاین های سلطنتی عمان مشارکت داشت.

او زمانی که 17 سال داشت و هنوز دوره متوسطه را تمام نکرده بود، در مورد جنگ داخلی نامه نگران کننده ای به «امین الجمیل» رئیس جمهور وقت لبنان نوشت. الجمیل به این نامه پاسخ داد.

کنایسل در دوره جوانی و دانشجویی اش در عفو بین الملل فعال بود و از سازمان های زیست محیطی و حقوق بشری سراسر جهان حمایت می کرد.

 

mqdefault

 

او در دانشگاه وین بین سال های 1983 تا 1987 حقوق و زبان های شرقی خواند. او پس از فارغ التحصیلی، در دانشگاه بیت المقدس و دانشگاه اردن در امان  روابط بین الملل خواند. در نتیجه او یک سال را به عنوان یک همیار بورسیه فولبرایت در مرکز مطالعات عرب معاصر در دانشگاه جورج تاون گذراند. در سال 1992 از مدرسه علوم سیاسی پاریس فارغ التحصیل شد. عنوان پایان نامه دکترای او در رشته حقوق بین الملل به مرزهای احزاب مخالف در خاورمیانه اختصاص داشت.

او در سال 1990 به وزارت خارجه اتریش پیوست. از سال 1990 تا 1998 او در دفتر حقوق بین الملل کابینه «آلویس ماک» وزیر خارجه وقت مشغول به کار بود و در خارج از کشور در پاریس و مادرید کار می کرد.

 

tile-lectures

 

او در پاییز سال 1998 پست دیپلماتیک را ترک کرد و از آن زمان در «سیبرسدورف» در نزدیکی وین زندگی کرد. وی در آنجا بین سال های 2005 و 2010 به عنوان یک عضو شورای محلی مستقل در فهرست حزب خلق اتریش فعال بوده است.

کنایسل پس از آن به عنوان یک روزنامه نگار آزاد برای رسانه های چاپی آلمانی و انگلیسی زبان کار کرده است. او از طریق تحلیل های سیاسی خود در شرکت پخش اتریش مطرح شد و چندین کتاب تخصصی و غیر داستانی هم نوشت.

 

0

 

کنایسل به عنوان یک کارشناس حقوق بین الملل، تاریخ خاورمیانه و بازار انرژی، در آکادمی دیپلماتیک وین، مدرسه بازرگانی اروپا در «راینگاو» تدریس می کند  و سخنران مهمان در آکادمی ملی دفاع، آکادمی نظامی در «وینر نوشتارت» و در دانشگاه های لبنان، از جمله دانشگاه «فرانکفون سنت جوزف» در بیروت است.

برای 10 سال، او در اداره علوم سیاسی در دانشگاه وین مشغول به کار شد.

 

1526731964

 

 در میان چیزهای دیگر، او همچنین به عنوان یک خبرنگار مستقل برای روزنامه های اتریشی «دی پرسه» و سوئیسی «نویه زورشر زایتونگ» مطلب می نویسد.

کنایسل همچنین معاون رئیس انجمن مطالعات سیاسی - نظامی استرالیا بود. از سال 2011 تا 2015، او در انجمن افشاگری اتریش بود.

 

kneissl_karin01_fc_Georg-Pichler_FB

 

او در 30 ژوئن 2012 مهمان افتخاری مراسم «توپ چند فرهنگی» بود که توسط موسسه آفریقایی - آسیایی «گراز» برگزار شد. در 10 مه 2017 او به عنوان هیئت ناظر بر گروه بیمه ای Wiener Städtische Versicherungsverein منصوب شد.

 

karinkneissl18010602

 

کنایسل در نوشته ها و سخنرانی های عمومی خود اغلب به شدت از اتحادیه اروپا انتقاد می کند و موضع گیری تندی در قبال مهاجرت دارد.

در ماه ژوئیه 2016، پس از همه پرسی برگزیت(خروج انگلیس از اتحادیه اروپا) از «ژان کلود یونکر» رئیس کمیسیون اروپا انتقاد کرد که به عنوان «یک سزار بروکسل» رفتار می کند که اگر مفید به نظر برسد شکستن توافقنامه ها را جزو هدف خود قرار می دهد.

 

images

 

او متهم است که در مسئله مهاجران و پناهجویان نقش کلیشه ای ایفا می کند. در اوج بحران پناهندگان در سال 2015، کنایسل اشاره کرد که بیشتر آنها مهاجران اقتصادی هستند و 80 درصد پناهجویان جوانان بین 20 تا 30 ساله هستند.

او همچنین به شدت از «آنگلا مرکل» صدراعظم آلمان به دلیل عکس های سلفی اش با پناهندگان انتقاد کرد و بعد از آن، توافق پناهندگان میان اتحادیه اروپا و ترکیه را «بی معنی» توصیف کرد. چنین سخنانی به انتقاد از او منجر شد و در تعریف ها از خودش به عنوان «محافظه کار آزاد اندیش» شک و تردید ایجاد کرد، اما همچنین به مدح و ستایش حزب پوپولیستی آزادی اتریش منتهی شد.

 

s2.reutersmedia.net

 

در سال 2016، رهبر حزب آزادی در نظر داشت کنایسل را به عنوان کاندیدای ریاست جمهوری معرفی کند، اما در نهایت، به نفع «نوربرت هوفر» تصمیم گرفت. بعد از اینکه هوفر از «الکساندر ون بلن» شکست خورد، کنایسل از ون بلن به دلیل بحث درباره ممنوعیت روسری انتقاد کرد و اطلاعات، شخصیت و فرمت او را زیر سوال برد.

کنایسل توسط حزب آزادی به عنوان یک عضو غیر حزبی برای پست وزیر خارجه اتریش معرفی شد. او سومین زنی است که این پست را در اختیار دارد.

دفاع از «دیپلماسی رقص»

وزیر خارجه اتریش در تاریخ 18 اوت (28 مرداد) با «ولفگانگ میلینگر» که تاجر است، ازدواج کرد و مراسم ازدواج این دو در رستورانی در شهر «گراز» برگزار شد. ولادیمیر پوتین، رئیس‌ جمهور روسیه نیز مهمان ویژه این مراسم ازدواج بود که پس از حضور در مراسم، به اتفاق عروس رقصید. امری که باعث انتقاد بسیاری در داخل و خارج از اتریش شد.

 

26d4cfd7-f963-496b-b61d-8a88c489e507

 

وزیر خارجه اتریش که این روزها با انتقادات تندی درباره مراسم ازدواج خود که در آن رئیس‌ جمهور روسیه نیز شرکت کرد، مواجه است گفت: «دیپلماسی چیزی فراتر از رد و بدل کردن ملاحظات سیاسی است».

کنایسل در اولین اظهارات در این باره گفته است: «شب الهام بخشی بود. دیپلماسی فقط چیزی فراتر از صرف رد و بدل کردن ملاحظات سیاسی است.»

برخی از گزارش ها حاکی است که انتشار عکس های رقص پوتین با وزیر خارجه اتریش باعث شده تا دستگاه های اطلاعاتی کشورهای اروپایی از دولت اتریش فاصله بگیرند.

 

1534523726-Row-over-Putins-attendance-at-Austria-ministers-wedding

 

کارین کنایسل همچنین گفته است: «این دعوت کاملا ناگهانی بود. زمانی که رئیس جمهور پوتین در وین بود، من او را به مراسم عروسی ام کردم، پیشنهاد کردم تا با شوهر آینده ام آشنا شود، هرچند من حتی توقع نداشتم که وی دعوتم را قبول می کند.»

تلاش برای بازنگری روابط با مسکو

وزیر خارجه اتریش طی مقاله ای که در نشریه «ولت» به چاپ رسید، گفت: اروپا باید نگرش خود را نسبت به روسیه تغییر دهد و به چشم یک شریک به این کشور نگاه کند.

کنایسل وزیر خارجه اتریش گفت: در اروپا همه این موضوع را درک می کنند که نیاز به بازنگری و اصلاح روابط با روسیه است. وی به سخنان اخیر «امانوئل مکرون» رئیس جمهور فرانسه در این باره که گفتگو در مورد مسائل امنیتی اروپا با مشارکت مستقیم مسکو باید انجام گیرد. 

با این حال به گفته رئیس دیپلماسی اتریش، تاکنون هیچ گام مشخصی برای بهبود روابط با روسیه برداشته نشده است و تنها به برخی ایده ها محدود می شود.

 

38.895.829

 

وزیر خارجه اتریش تاکید کرد: تلاش برای گفتگو میان مسکو و اروپا از اوایل سال 2000 آغاز شده، اما روابط دو طرف به دلیل حوادث مختلفی مانند اعلام استقلال کوزوو، حملات گرجستان به اوستیای جنوبی و همچنین موضوع کریمه، تا حدودی خدشه دار شد. 

با این وجود کنایسل معتقد است که زمان آن رسیده که اروپا منافع سیاست خارجی خود را بازنگری کند و به فضای بی اعتمادی با مسکو خاتمه دهد. وی شراکت روسیه در سوریه و یمن با اروپا را به عنوان یکی از راه های بهبود روابط با مسکو پیشنهاد داد.

روابط مسکو و کشورهای غربی در پی اوضاع اوکراین، کریمه و حادثه مسمومیت سرگئی اسکریپال در انگلیس رو به وخامت گذاشت و کشورهای غربی تحریم هایی را علیه روسیه وضع کردند و برخی نیز دیپلمات های این کشور را اخراج کردند.

زندگی شخصی

علاوه بر آلمانی، او به زبان های عربی، انگلیسی، فرانسوی و اسپانیایی تسلط دارد. به علاوه، او به زبان های عبری، مجار و ایتالیایی صحبت می کند.

در اوت 2018 او با «ولفگانگ میلینگر» که تاجر است، ازدواج کرد و مراسم ازدواج این دو در رستورانی در شهر «گراز» برگزار شد.

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.