کارشناسان آینده بدی را پس از انتخابات میان دوره ای آمریکا در ماه نوامبر پیش بینی کرده اند.

 

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی و خبری جماران، سی ان بی سی گزارش داد: به گفته «استیون اوکان» تاجر و کارشناس تجاری، اگر دموکرات ها در انتخابات میان دوره ای کنترل مجلس را در دست بگیرند، واشنگتن توانایی انجام هر کاری را از دست می دهد و اوضاع تجاری نه تنها بهتر نمی شود، بلکه وخیم تر هم خواهد شد.

اوکان عضو هیئت مدیره اتاق بازرگانی آمریکا در سنگاپور می گوید: «انتخابات میان دوره ای هیچ چیزی را تغییر نخواهد داد. اگر هم تغییری دیده شود، اوضاع بدتر خواهد شد، زیرا اکنون شما برای مثال اکنون مذاکرات (توافقنامه تجارت آزاد آمریکای شمالی) را دارید. اگر این معاهده در 30 روز آینده به نتیجه نرسد، احتمالا به کنگره بعدی منتقل خواهد شد.»

اکثر پیش بینی ها نشان می دهد که دموکرات ها فرصت خوبی برای کنترل مجلس در پشت پیروزی های متعدد در ماه نوامبر دارند. به گفته اوکان، این به معنای پیشرفت کمی برای دستورکار دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا خواهد بود.

وی گفت: «آنها چیزی را که رئیس جمهور می خواهد، تصویب نخواهند کرد. آنها بارها و بارها و بارها رئیس جمهور را، و بارها و بارها و بارها کل دولت را مورد بررسی قرار خواهند داد.»

هفته گذشته، آمریکا و مکزیک در مورد توافقی مذاکره کردند که قرار است جایگزین نفتا شود. در روز جمعه، مذاکرات بین آمریکا و کانادا منجر به دستیابی به یک معامله نشد، و قرار است این هفته این مذاکرات ادامه یابد. ترامپ تهدید کرده است که او قصد دارد معامله جدیدی را طی 90 روز به دست آورد - یا با کانادا یا بدون آن.

اوکان افزود که جنگ تجاری با چین احتمالا بدتر خواهد شد.

او توضیح داد که اگر کنگره جدید تحت کنترل دموکرات ها تشکیل شود، دولت عملا توانایی خود را از دست خواهد داد.

انتخابات میان دوره ای آمریکا در تاریخ 6 نوامبر برگزار خواهد شد.

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.