برنستین به همراه وودوارد تیمی از روزنامه «واشنگتن پست» را رهبری کرد که در سال 1972 درباره مساله جاسوسی از دفتر حزب دموکرات در ساختمان «واترگیت» تحقیق کرد سپس رابطه عملیات تجسس با کاخ سفید فاش شد؛ امری که منجر به استعفای ریچاد نیکسون از ریاست جمهوری در سال 1974 شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی و خبری جماران به نقل از خبرگزاری فرانسه، «دونالد ترامپ» رئیس جمهور آمریکا به شدت به «کارل برنستین» روزنامه آمریکایی که با همکاری «باب وودوارد» همکارش در سرنگونی«ریچارد نیکسون» رئیس جمهور اسبق آمریکا نقش داشتند حمله کرد و برنستن را متهم به«داستان سرایی» کرد.

برنستین به همراه وودوارد تیمی از روزنامه «واشنگتن پست» را رهبری کرد که  در سال 1972 درباره مساله جاسوسی از دفتر حزب دموکرات در ساختمان «واترگیت» تحقیق کرد سپس رابطه عملیات تجسس با کاخ سفید فاش شد؛ امری که منجر به استعفای ریچاد نیکسون از ریاست جمهوری در سال 1974 شد.

ترامپ در توئیتی در حساب شخصی اش  در توئیتر نوشت: کارل برنستین هرج و مرج طلب، مردی که در گذشته زندگی می کند و به مانند یک از هم پاشیده احمق فکر می کند، داستان پشت داستان خلق می کند، او تبدیل به فرد مورد تمسخر در سراسر کشور شده است.»

حمله ترامپ همچنین شامل حال شبکه خبری و تلویزیونی« سی ان ان» نیز شد. سی ان ان تبدیل به هدفی دائمی برای حملات ترامپ شده است. رئیس جمهور آمریکا درباره این شبکه نیز گفت که« شبکه ای است که از درون از هم پاشیده است آن هم به دلیل فاش شدن دروغ بزرگش در حالی که نمی پذیرد به اشتباه خود اعتراف کند.»

برنستین در گزارشی برای سی ان ان مشارکت کرد که به نقل از برخی منابع اشاره کرد که «مایکل کوهن» وکیل مدافع ترامپ مدعی شده است که ترامپ از قبل از نشستی در ماه ژوئن سال 2016 اطلاع داشت و قرار بود که روس ها در آن با ارائه اطلاعاتی بد درباره «هیلاری کلینتون» کاندیدای دموکرات ها مشارکت کنند.

از آن زمان داستان محل شک و تردید است به ویژه پس از آن که یکی از منابع یعنی«لانی دیویس» وکیل مدافع ویژه مایکل کوهین از آن عقب نشست اما شبکه سی ان ان بر گزارش و داستان اصرار دارد.

سی ان ان به ترامپ این گونه پاسخ داد که «آقای رئیس جمهور اشباه نکن سی ان ان دروغ نمی گوید.ما اخبار را منتشر می کنیم و زمانی که صاحبان قدرت دروغ می گویند نیز آن را منتشر می کنیم.سی ان ان به گزارش ها و خبرنگارانش پایبند است.در این گزارش احمق های هایی وجود دارند اما کارل برنستین یکی از آنها نیست.»

حمله رئیس جمهور آمریکا به برنستین در حالی صورت می گیرد که قرار است به زودی کناب باب وودوارد شریک کارل در رسوایی واترگیت درباره ترامپ منتشر شود.

این کناب که قرار است 11 سپتامبر منتشر شود«ترس:ترامپ در کاخ سفید» عنوان دارد و به گفته«سیمون وشوستر» ناشر آن جزئیات بی سابقه ای درباره زندگی وحشتناک داخل کاخ سفید در سایه ریاست جمهوری ترامپ و چگونگی اتخاذ تصمیم ها درباره سیاست های داخلی و خارجی مهم توسط ترامپ را فاش می کند.

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.