گفتگوی اختصاصی پایگاه اطلاع رسانی و خبری جماران -تهران

گفت و گو با سردار محمد رضا یزدی؛

فرمانده سپاه محمد رسول الله(ص) تهران بزرگ: برای اینکه نسل آینده موفقی داشته باشیم نیازمند تمسک به رهنمودهای امام هستیم/ ناامید کردن مردم امروز از راهبردهای اساسی دشمنان است

امروز نسل گذشته باید قدم های محکمی را بردارند و در برداشتن قدم ها با جوانان بگویند این مسیر هست و شما به آن بروید؛ نه اینکه بنشینند و مسیری را به جوانان نشان دهند و بگویند شما بروید و ما داریم شما را راهنمایی می کنیم.

فرمانده سپاه محمد رسول الله(ص) تهران بزرگ با تأکید بر اینکه باید به خداوند توکل کنیم، خودمان را باور داشته باشیم و با اتحاد و همدلی در مقابل دشمنان بایستیم، گفت: جوانان و مردم ما باید باور کنند که دشمنان برای آنها دلسوزی نخواهند کرد؛ ناامید کردن مردم امروز از راهبردهای اساسی دشمنان است.

مشروح گفت و گوی سردار محمدرضا یزدی با خبرنگار ستاد مرکزی بزرگداشت امام خمینی(س) را در ادامه می خوانید:

سردار! شما از فرماندهان دوران دفاع مقدس هستید و حضور حضرت امام را از نزدیک درک کرده اید و با آرمان های ایشان آشنایی دارید. به نظر شما چطور می توانیم آرمان ها و اهداف امام خمینی (س) را به نسل جوان امروز و نسل های آینده معرفی کنیم؟

از ویژگی های بزرگ امام این بود که ایشان توکل به خدا داشت.  امام با توکل به خدا، عزت را برای مردم ما به ارمغان آورد. امام خضوع خودشان در برابر خدا را طوری برنامه ریزی کردند و به مفاهمه گذاشتند که این خضوع و اظهار بندگی برای خداوند سبب می شد که مردم در مقابل همه مستکبرین بایستند و مقاومت کنند و آنها را شکست دهند. علاوه بر توکل به خدا، از ویژگی های بزرگ امام باور داشتن مردم بود. امام به جوانان بسیار توجه داشتند.

امروز برای اینکه آنچه که امام به جامعه ما الهام کرد و آموخت را منتقل کنیم باید به خداوند توکل کنیم، خودمان را باور داشته باشیم و با اتحاد و همدلی در مقابل دشمنان بایستیم و جوانانمان را باور داشته باشیم. بپذیریم که جوانان ما آینده سازان کشورمان هستند؛ به آنها راه و مسیر بدهیم و آنها را باور کنیم و اجازه دهیم که آنها خودشان را بشناسانند.

بر  این اساس ما برای اینکه نسل آینده موفقی داشته باشیم نیازمند این هستیم که تمسک کنیم به رهنمودهای امام و راهی که امام برای ما یادگار گذاشتند. امروز این راه در دست رهبری است. رهبر امروز ما سال های دراز است که ما را با کلام و خط امام آشنا کرده است. جوانان ما امروز باید بدانند، بهترین کسی که می تواند راه امام را تبیین کند امام حاضر و رهبر عزیزمان است.

 

بهترین راهی که بتوانیم این فرهنگ را در میان جوانان امروز و آینده کشور تبلیغ و ترویج کنیم چیست؟

راه امام راه عملی بود. امام هیچ گاه با صحبت هایش مردم را به سمت یک مسیر نکشاند. امام معمولا خودشان می رفتند و مسیر را برای مردم جانمایی می کردند، در آن مسیر حضور خود امام پررنگ بود و مردم می دیدند و امام آن مسیر را برای مردم تبیین می کرد.

امروز نسل گذشته باید قدم های محکمی را بردارند و در برداشتن قدم ها با جوانان بگویند این مسیر هست و شما به آن بروید؛ نه اینکه بنشینند و مسیری را به جوانان نشان دهند و بگویند شما بروید و ما داریم شما را راهنمایی می کنیم.

ضمن اینکه امام چون جوانان را باور داشتند همیشه در مسیری که تبیین می کردند به جوانان اختیار و مسئولیت می دادند و جوانان هم معمولا راه را خوب انتخاب می کردند. امروز هم ما باید همین کار را انجام دهیم.

به نظر شما تا کنون چقدر در ترویج افکار و اندیشه امام موفق بوده ایم؟

ما نمی توانیم بگوییم در ترویج اندیشه های حضرت امام ناموفق بوده ایم. من می گویم موفق بوده ایم ولی دشمنان ما در تخریب اندیشه های امام و افتراق از ما موفق تر بوده اند. با سیاه نمایی هایی که می کنند و ابهاماتی که ایجاد می کنند و با دروغ و ایجاد فضای کاذب دشمنان توانستند موفق تر از ما عمل کنند و مردم ما را از مسیری که از امام به یادگار داشتیم و برای آنها ترویج می کردیم دور کنند.

امیدوارم بتوانیم از این به بعد با دقت بیشتری آن مسیر را روشن تر کنیم و در عین حال جوانان و مردم ما باید باور کنند که دشمنان برای آنها دلسوزی نخواهند کرد. ناامید کردن مردم امروز از راهبردهای اساسی دشمنان است؛ امیدواریم که نتوانند در این راهشان موفق باشند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
1 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.