گفتگوی اختصاصی پایگاه اطلاع رسانی و خبری جماران -تهران

سردار مهماندار خبر داد: به کارگیری 80 درصد توان راهور برای مراسم بزرگداشت امام خمینی (س)

با توجه به اینکه زائرین زیادی از تهران و استان های همجوار برای زیارت و همچنین شرکت در این مراسم مراجعه می کنند لازم است که تمهیدات ویژه ترافیکی دیده شود. به همین خاطر ما بر اساس تجارب سال های قبل برنامه ریزی های زیادی را انجام داده ایم.

رئیس پلیس راهور تهران بزرگ جزئیات برنامه های ترافیکی راهنمایی و رانندگی برای بیست و نهمین بزرگداشت امام خمینی (س) را تشریح کرد و گفت: ما بیش از 80 درصد توانمان را آن شب و آن روز در حرم مطهر و مسیرهای منتهی مستقر و استفاده خواهیم کرد تا بتوانیم به نحو احسن اقدامات ترافیکی را انجام دهیم.

سردار محمدرضا مهماندار در گفت و گو با خبرنگار ستاد مرکزی بزرگداشت امام خمینی (س) ، در مورد تمهیدات ترافیکی بیست و نهمین بزرگداشت امام خمینی (س) اظهار داشت: با توجه به اینکه مراسم سالگرد ارتحال حضرت امام یکی از مراسم های ملی و مذهبی کشور و یکی از بزرگترین مراسم هایی است که در طول سال در کشور جمهوری اسلامی برگزار می شود، به همین خاطر از اهمیت ویژه ای برخوردار است.

رئیس پلیس راهور تهران بزرگ گفت: با توجه به اینکه زائرین زیادی از تهران و استان های همجوار برای زیارت و همچنین شرکت در این مراسم مراجعه می کنند لازم است که تمهیدات ویژه ترافیکی دیده شود. به همین خاطر ما بر اساس تجارب سال های قبل برنامه ریزی های زیادی را انجام داده ایم.

وی تصریح کرد: تقریبا از یک ماه پیش به برنامه ریزی، طرح ریزی و همچنین شناسایی موقعیت پارکینگ های اتوبوس ها و همچنین خودروهای شخصی زائرین را انجام داده ایم. در همین راستا نقشه های لازم برای ورود زائرین از استان ها تهیه شده که مسیر ورودی آنها به تهران و حرم مطهر و استقرار آنها در پارکینگ مربوطه را مشخص کرده است. نقشه های کلی را هم تهیه کرده ایم که در آن تمام مسیرها مشخص شده است.

سردار مهماندار با بیان اینکه پارکینگ ها در سه بخش شمالی، شرقی و غربی حرم مطهر پیش بینی شده است، افزود: تهرانی های عزیز یا کسانی که از شهرستان ها با خودروهای شخصی می آیند می توانند در ضلع شرقی حرم مطهر، به ویژه قطعات بهشت زهرا (س)، خودروهای خود را پارک کنند و خودشان را به مرقد مطهر برسانند. برای اتوبوس های شرکت واحد هم که از تهران مراجعه می کنند و در برگشت مورد استفاده زائرین قرار می گیرد در ضلع شمالی حرم، کنار بخشداری آفتاب، پارکینگ پیش بینی شده و مردم در برگشت هم می توانند از همان مسیر استفاده کنند.

وی تأکید کرد: ما بیش از 80 درصد توانمان را در آن شب و آن روز در حرم مطهر و مسیرهای منتهی مستقر و استفاده خواهیم کرد تا بتوانیم به نحو احسن این اقدامات ترافیکی را انجام دهیم. قرارگاه ترافیکی روح الله هم از روز سیزده خرداد در عوارضی تهران – قم مستقر خواهد شد تا بتوانیم با رصد دوربینی هم ترافیک منطقه را تحت کنترل داشته باشیم و اقدامات لازم را به عمل بیاوریم.

رئیس پلیس راهور تهران بزرگ در پاسخ به سؤالی در مورد تأمین پارکینگ به اندازه کافی، گفت: با توجه به هماهنگی هایی که با مسئولین کاروان ها انجام شده تعداد اتوبوس ها مشخص است و بر اساس تعداد اتوبوس های هر استان ما برای آنها پارکینگ پیش بینی کرده ایم که ان شاء الله مشکلی نداشته باشند. البته هماهنگی و توجیه زائرین هر استان و به ویژه اتوبوس ها در زمانی که زائرین خود را پیاده می کنند نکته خیلی مهمی است.

وی ادامه داد: حتما هر اتوبوس که زائرین خود را می آورد یک تلفن ارتباطی با مسئول آن اتوبوس یا کاروان در اختیار زائرین آن قرار بدهند که در بازگشت اگر زائرین مسیر را گم کردند و نتوانستند اتوبوس خود را پیدا کنند به طریق تلفن این ارتباط برقرار شود.

سردار مهماندار همچنین در مورد احتمال گره های ترافیکی اظهار داشت: سال گذشته با برنامه ریزی هایی که انجام داده بودیم خوشبختانه گره ترافیکی نداشتیم؛ امسال هم پیش بینی های لازم شده است. تمامی توان ما در حرم و اطراف مراسم به کارگیری خواهد شد. این مستلزم همکاری کاروان ها هم هست که در مسیرهای تعیین شده حرکت و در نقاط مشخص شده اتوبوس ها را پارک کنند. اگر این نظم و انضباط در ورود و خروج وجود داشته باشد به  طور قطع هیچ مشکلی در ترافیک هم نخواهیم داشت.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.