به گزارش ایرنا سعید زرین فر روز دوشنبه در نشست برنامه ریزی همایش امر به معروف ونهی از منکر استان بوشهر افزود: تکریم ارباب و رجوع، راه انداختن کار مردم در دستگاههای اجرایی ، مقابله با فساد و رشوه از مصادیق این فریضه است .
وی یادآورشد:همانطور که باید با منکر درجامعه برخورد شود کارهای خوب نیز باید معرفی و تقویت شود.
معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری بوشهر اظهارداشت:همه مسوولان به انجام این فریضه اعتقاد دارند اما اجرای دقیق آن مستلزم رعایت مسایل فنی و شرایط آن است.
وی یادآورشد: نباید از اصل موضوع امر به معروف و نهی از منکر شانه خالی کرد که تا حدودی این موضوع انجام شده است.
معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری بوشهر اظهارداشت: اگر فریضه امر به معروف و نهی از منکر به درستی انجام می شد بخش مهمی از واقعیت های موجود جامعه وجود نداشت.
زرین فر گفت: اجرای امر به معروف و نهی از منکر جامعه را بیمه می کند و بخش زیادی از گرفتاری ها و زمینه های آن از بین خواهد رفت.
وی افزود:این فریضه نباید محدود به یک بخشنامه ، همایش و یا تکلیف سازمانی شود بلکه هر برنامه ای در این زمینه باید خروجی داشته باشد و از کارهای تشریفاتی پرهیز شود.
زرین فر ادامه داد: تولید محتوای مناسب و انتخاب سخنران که فارغ از مسایل سیاسی و جناحی به این موضوع تخصصی بپردازد ضروری است.
مدیرکل بازرسی استان بوشهر نیزگفت:پرداختن به موضوع امر به معروف و نهی از منکر در جامعه کمرنگ شده است چرا که در مقطعی بخصوص دوران دفاع مقدس از پیرزن روستایی تا مدیر ارشد و کارمندان خود را موظف به اجرای این فریضه می دانستند.
غلامحسین کرمی افزود: برخی عوامل از جمله سبک زندگی باعث فاصله گرفتن و کمرنگ شدن این فریضه در جامعه شده است.
وی یادآورشد: در همایش امر به معروف و نهی از منکر استان بوشهر به ابعاد مختلف این فریضه در دستگاههای اجرایی پرداخته خواهد شد.
کرمی بااشاره به اینکه دراین همایش از خانواده گورکی نخستین شهید و یکی از خانواده های جانباز راه امر به معروف و نهی از منکر نیز تجلیل می شود اظهارداشت: در استان بوشهر مشکلی بین ستاد، دستگاههای اجرایی و مدیریت ارشد استان در زمینه اجرای این فریضه وجود ندارد .
وی تصریح کرد:حفظ اصل نظام فراتر از جناح بندی سیاسی است همه باید درحل مشکلات جامعه و خدمت رسانی بهتر به مردم با متولیان امور همکاری کنند.
7212/6045
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.