سردار قادر کریمی شنبه شب در مراسم پایانی اولین جشنواره چادرهای آسمانی در مشهد افزود: این نیرو اقدامات ایجابی و فرهنگی را به عنوان یکی از ماموریتهای خود در کنار اقداماتی سلبی در حوزه امنیت اخلاقی می داند و فراخوان برگزاری نخستین جشنواره چادرهای آسمانی از این دست اقدامات است.
وی اظهار داشت: مردم مشهد همیشه سکاندار عفاف و حجاب بوده اند و توجه ویژه ای به فریضه امر به معروف و نهی از منکر داشته اند.
وی به توطئه های مشترک انگلیس، آمریکا، رژیم صهیونیستی، رژیم سعودی، منافقین و سلطنت طلبها در حوزه حجاب اشاره کرد و گفت: زنان مومنه و عفیف ما در سالروز قیام مردم مشهد علیه کشف حجاب به صورت گروهی در جامعه حضور پیدا کردند و عفاف و‌ حجاب را به رخ دنیا کشیدند.
دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر خراسان رضوی نیز در این مراسم گفت: در تعطیلات نوروز امسال، 76 هزار تذکر لسانی در بافت پیرامون حرم مطهر رضوی در حوزه های مختلف از جمله عفاف و حجاب داده شد که هیچیک از آنها منجر به تشکیل پرونده قضایی نشد.
سید عبدالله ارجایی افزود: در ماه مبارک رمضان نیز 124 هزار تذکر لسانی داده شد که هیچیک منجر به برخورد یا تشکیل پرونده نشد لذا این مطلب که مردم تحمل امر به معروف و نهی از منکر را ندارند، غلط است.
وزیر سابق فرهنگ و ارشاد اسلامی نیز در این مراسم خواستار پرداختن به حکمت و فلسفه حجاب و تهاجم فرهنگی شد و گفت: در زمینه حجاب با عدم وحدت رویه در دستگاههای مختلف روبرو هستیم که این امر موجب عدم هماهنگی بین خانواده، مدرسه، جامعه و مسجد و سردرگمی نسل جوان می شود.
سید محمد حسینی افزود: در سال 84 شورای عالی انقلاب فرهنگی مصوباتی در زمینه اقدامات فرهنگی در حوزه حجاب و عفاف داشت اما باید پرسید در این زمینه چه کرده ایم و چرا این مصوبات اجرا نشده یا فقط به بخشی از آنها عمل شده است؟
وی اظهار داشت: مد یکی از مسائلی است که برای آن سیاستگذاری شده است و این مساله نیازمند همکاری همه بخشهای متولی دولتی و غیر دولتی از جمله تولیدکنندگان و طراحان لباس است.
نماینده مردم مشهد و کلات در مجلس شورای اسلامی هم گفت: باید بپذیریم که رویکرد دشمن در حوزه عفاف و حجاب تهاجمی است و پاسخ ما نیز به این حمله باید تهاجمی و فرهنگی باشد.
حجت الاسلام نصرالله پژمانفر افزود: گزارشهای متعدد در باره نفوذ دشمن در بخش نشر کتاب و ساخت فیلم و سریال در شبکه های ماهواره ای وجود دارد که همه آنها حجاب و خانواده را نشانه رفته است اما راهکار مقابله با آنها راهکارهای قدیمی نیست بلکه باید با حرکتهای فرهنگی به قبح شکنی ها و شبهه افکنی های روز پاسخ داد.
عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: در میان دستگاههای مختلف عملکرد نیروی انتظامی نه تنها در بخش مقابله با ناهنجاری ها در حوزه حجاب خوب بوده است بلکه این نیرو در بخش فرهنگی نیز اقدامات مثبتی انجام داده که نشان دهنده نیاز جامعه به برخوردهای مناسب فرهنگی و کارایی این اقدامات است.
در مراسم مزبور منتخبین بخش عکاسی این جشنواره نیز معرفی و به همراه فعالان و دست اندرکاران برگزاری جشنواره مورد تقدیر قرار گرفتند.
3221 / 6053
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.