به گزارش ایرنا، حمید‌رضا علم روز سه شنبه در نشست کارگروه پیشگیری وضعی با موضوع کاهش نقاط حادثه‌خیز در محورهای استان بوشهر افزود: افزون براین 10 نقطه حادثه خیز دیگر استان نیز در اولویت ایمن سازی قرار گرفته است.
وی یادآور شد: در زمان حاضر 47 نقطه حادثه خیز در استان بوشهر شناسایی شده است که برای برطرف کردن آنها و ایجاد جاده ای ایمن برای تردد وسائط نقلیه تلاش و برنامه ریزی لازم انجام می شود.
علم بیان کرد: برای کنترل سرعت و جلوگیری از تخلف در جاده های استان بوشهر 71 دوربین هوشمند در محورهای ارتباطی این استان نصب شده است که باید در زمینه نگهداری از آنها آموزش های لازم ارائه شود.
وی اضافه کرد: در چهار ماه نخست امسال قربانیان حوادث رانندگی نسبت به مدت مشابه سال گذشته 6 درصد کاهش داشته است.
مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان بوشهر گفت: براین اساس شمار تصادف ها در این مدت در حوزه شهری 30 درصد و جاده ای 66 درصد کاهش نشان می دهد.
علم یادآور شد: شناخت موانع و نارسایی های مرتبط با نقاط حادثه خیز و اولویت بندی برطرف کردن آنها در دستور کار قرار دارد.
مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان بوشهر گفت: جاده گناوه - دیلم از پرحادثه‌ ترین راه های ارتباطی این استان است که با چهار خطه شدن آن این محور از لحاظ حادثه خیز بودن بهبود یافته است.
وی بیان کرد: استان بوشهر دارای چهار هزار و 400 کیلومتر راه ارتباطی جاده‌ای است که 670 کیلومتر آن بزرگراه و 650 کیلومتر راه اصلی است.
علم گفت: استان ساحلی بوشهر با داشتن بنادر متعدد نقشی مهم در انتقال کالای تجاری به سایر نقاط دارد و در همین ارتباط توجه به جاده های آن در اولویت است.
6047/6043
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.