وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: با اجرای طرح ر جستری، قاچاق گوشی تلفن همراه در کشور به صفر رسیده است.

به گزارش ایلنا، محمد جواد آذری جهرمی روز جمعه در جمع خبرنگاران در بوشهر افزود: این طرح با همه دشواری ها به صورت 100 درصد اجرا و استقرار آن در کشور ادامه دارد.

وی یادآورشد: تا پیش از اجرای رجستری و نوسانات ارزی، گوشی جی ال ایکس نخستین برند ایرانی در تلفن هوشمند بود و رتبه چهاردهم را در استفاده از گوشی تلفن همراه داشت اما با اجرای این طرح این رقم به رتبه هفتم رسیده است.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با اشاره به شاخص رشد در تولید داخلی در بخش گوشی تلفن همراه اضافه کرد: اجرای طرح ر جستری باعث رونق تولید داخلی و زمینه‌ای برای ورود شرکت های خارجی برای سرمایه‌گذاری درایران برای داشتن تولید مشترک فراهم شده است.

آذری جهرمی تاکید کرد: امروز طرح ر جستری در مسیر موفقیت قرار گرفته و با چالش بزرگ روبرو نیست.

امضای  تفاهم نامه تکمیل زیرساخت های فناوری اطلاعات 

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: براساس برنامه ریزی های انجام شده در بخش های تکمیلی زیرساخت ها پنج طرح و 44 پروژه در بخش ارتباطات و فناوری اطلاعات تا پایان امسال در استان بوشهر اجرا می شود.

آذری جهرمی افزود: توسعه مراکز داده، سرمایه گذاری بخش خصوصی برای توسعه کسب و کارهای نوپا، تکمیل پوشش جاده ای و روستایی و شبکه فیبرنوری بین شهری استان بوشهر از جمله این طرح ها است.

وی اضافه کرد: همچنین حضور یک سرمایه گذار و یا یک شتاب دهنده کشوری در بوشهر برای هدایت کسب و کارهای نوین از دیگر طرح هایی است که امروز موافقت نامه آن در این استان به امضا رسید.

آذری جهرمی بیان کرد: در یک سال گذشته با سرمایه گذاری سه هزار میلیارد ریال در زمینه توسعه زیرساخت های ارتباطات در استان بوشهر 389سایت نسل چهار و ارتقای متوسط سرعت دسترسی پهن باند موبایل در استان بوشهر راه اندازی شده است.

وی یادآور شد: در زمان حاضر استان بوشهر در شاخص های فناوری ارتباطات رتبه هشتم کشور را دارد.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: در دولت یازدهم تا ابتدای سال 1396 شمار مشترکان موبایل پهن باند در کشور به 34 میلیون و تا ماه گذشته به 67میلیون رسیده است.

آذری جهرمی با بیان اینکه برای نخستین بار رقم مشترکان موبایل در کشور از ترکیه پیشی گرفته است افزود: این آمار و شاخص در برنامه پنجم توسعه هدف گذاری شده بود که حاصل نشد و با افزایش ضریب پوشش در برنامه ششم این مهم تحقق یافت.

وی ادامه داد: تلاش می شود با توسعه زیرساخت های فناوری ارتباطات در استان بوشهر موقعیتی برای توانمندسازی جوانان بوشهری بویژه در حوزه گردشگری و بوم گردی برای کسب درآمد ایجاد شود.

آذری جهرمی افزود: با توسعه زیرساخت ها در بخش فناوری ارتباطات ظرفیت های بالقوه استان در بخش بوم گردی بهتر به مردم معرفی و خدمات مختلف تقویت می شود.

وی تاکید کرد: همچنین تلاش می شود قطب گردشگری مبتنی بر فناوری اطلاعات در استان بوشهر با هدف توسعه اشتغال تقویت شود.

آذری جهرمی به مردم شهرستان جم استان بوشهر وعده داد تا 2 ماه آینده فیبر نوری از ورزشگاه جم به صدا و سیمای بوشهر کشیده شود تا حتی در زمان شرایط جوی نامناسب هم تصویر پایدار روی آنتن برده شود.

 

 

 

 

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.