رضا جعفری روز چهارشنبه درگفت و گو با ایرنا افزود: واحد آمونیاک فاز سوم پتروشیمی ‏پردیس از زمان بهره برداری در آبانماه پارسال تاکنون موفق به تولید 327 هزار و 402 تن آمونیاک شده است.
وی اظهارداشت: این میزان تولید معادل ‌‏69 درصد برنامه پیش بینی شده تا پایان شهریورماه سالجاری است که تا زمان تعیین شده 408 هزار تن ‏آمونیاک معادل 85 درصد برنامه تولید خواهد شد.‏
جعفری ادامه داد: در این مدت واحد اوره فاز سوم 401هزار و 666 تن اوره تولید کرده که پیش بینی می شود این ‏میزان تا پایان شهریورماه به 522 هزار تن افزایش یابد.
رئیس خدمات فنی شرکت پتروشیمی پردیس گفت: بر این اساس تا پایان شهریورماه سالجاری واحد اوره فاز سوم پتروشیمی ‏پردیس به 70 درصد برنامه پیش بینی شده خود دست پیدا می کند.
جعفری یادآورشد: شرکت پتروشیمی پردیس به عنوان بزرگترین مجتمع تولید کننده اوره و آمونیاک خاورمیانه، با تولید سالیانه 2 میلیون و 40 هزار تن ‏آمونیاک و سه میلیون 225 هزار تن‎ ‎اوره، 60 درصد تولید اوره و آمونیاک ایران را در اختیار دارد و محصولات خود را به بیش از 20 ‏کشور جهان صادر می کند.‏
وی گفت: احداث فاز سوم این مجتمع در سال 1389 در حالی آغاز شد که محدودیت های جهانی بسیاری به منظور مختل کردن فعالیت ‏پروژه های نفت، گاز و پتروشیمی کشور در جریان بود.
جعفری اضافه کرد: با این وجود بار دیگر با اعتماد به تخصص و اتکا به دانش و مهارت نیروهای ‏توانمند داخلی و همچنین با برنامه ریزی و مدیریت کارآمد و نیز شناسایی راه حل های میان بر، تاثیر محدودیت ها به حداقل ‏رسید و این پروژه در آبان ماه سال 1396 به بهره برداری رسید.‏
وی یادآورشد: هزینه اجرای این پروژه 502 میلیون یورو است که از محل درآمد فازهای اول و دوم مجتمع پتروشیمی پردیس تامین شده ‏است.
جعفری افزود: این هزینه شامل احداث واحدهای جانبی یوتیلیتی از جمله 2 بویلر هر کدام به ظرفیت 150 تن در ساعت، طرح توسعه ‏آبگیر و احداث واحد تولید آب ‏دی.ام‏ به ظرفیت 300 مترمکعب در ساعت است.
7212/6045
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.