به گزارش ایرنا، فرماندار دشتستان دراین آیین گفت: با راه اندازی این سامانه ظرفیت تامین آب شرب دهقاید 2 هزار متر مکعب افزایش می یابد.
ارسلان زارع افزود: در پی خشکسالی های چند ساله اخیر تامین منابع آب بویژه منابع آب آشامیدنی در این شهرستان با چالش های جدی روبرو شده است.
وی بیان کرد: برای مدیریت تامین آب برنامه ریزی های مختلفی صورت گرفت که استفاده از آبهای زیرزمینی موجود در سطح شهرستان از جمله این طرح ها است.
زارع ادامه داد: با توجه به اینکه در برخی مناطق از جمله حومه شهر برازجان و روستای دهقاید امکان استفاده آب چاه بطور مستقیم وجود نداشت، سامانه آب شیرین کن در این روستا راه اندازی شد.
فرماندار دشتستان بیان کرد: در این ارتباط با شیرین سازی آب یک حلقه چاه کشاورزی بخشی از مصرف مردم تامین می شود.
وی ادامه داد: مجموعه آب شیرین کن دهقاید 2 هزار متر مکعب ظرفیت دارد و کیفیت آن بسیار استاندارد است.
زارع اضافه کرد: در اجرای این طرح 40 میلیارد ریال برای خرید دستگاه آب شیرین کن، حفر و تجهیز چاه و خط انتقال آن هزینه شده است.
وی یادآور شد: انتظار داریم با بهره برداری از چاه های دیگری که استانداردهای لازم را دارند و افزایش آب از خط کازرون در روزهای آینده میزان آب در شبکه این شهرستان افزایش یابد.
روستای دهقاید با 11 هزار نفر جمعیت یکی از روستاهای پرجمعیت کشور است که در بخش مرکزی شهرستان دشتستان در حومه شهر برازجان واقع شده است.
شهرستان دشتستان با بیش از 250 هزار نفر جمعیت در تابستان امسال با کمبود شدید آب روبرو و باعث اعتراض ها و تجمع های مردم شد.
7213/6043**
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.