به گزارش ایرنا، ناصر کرمی روز یکشنبه در نشست با خبرنگاران افزود: به دلیل مشکل کمبود منابع مالی پرداخت ها با تاخیر طولانی انجام و همکاران فرهنگی از نظر رفاهی با مشکلاتی روبرو هستند.
وی در باره سرانه دانش آموزی بیان کرد: با توجه به کمبود سرانه دانش آموزی تامین هزینه های مدارس شبانه روزی در این استان با مشکلاتی روبرو است که حضور خیران برای تامین نیازهای این گروه از دانش آموزان ضروری است.
کرمی اظهار داشت: سال گذشته تنها 2 میلیارد و400 میلیون ریال اعتبار برای سرانه دانش آموزان تخصیص یافت که حتی جوابگوی بخش کمی از نیازهای دانش آموزان نیست.
وی اظهارداشت: کمبود نیروی انسانی از جمله مشکلات پیش روی آموزش و پرورش است و برای اینکه کلاس ها بدون معلم نباشند به ناچار باید از روش هایی که کیفیت لازم را ندارند، استفاده شود.
کرمی بیان کرد: براساس قانون در سال تحصیلی گذشته 700 نفر از نیروهای فرهنگی استان بوشهر باید بازنشسته شوند که با توجه به کمبود نیروی انسانی تاکنون با بازنشستگی 552 نفر موافقت شده است.
وی یادآور شد: با توجه به ماندگاری 148 نفر از نیروهای بازنشسته، استخدام 266 نفر به طور آزاد و فعالیت یکهزار و 52 نیروی حق التدریس اما این وجود استان بوشهر با یکهزار و 890 نفر کمبود نیروی انسانی روبه رو است.
وی با اشاره به فعالیت 14هزار و 375 نفرنیروی انسانی اضافه کرد: تلاش می شود این کمبود نیرو با استفاده از نیروهای بازنشسته، خرید خدمات آموزشی و اضافه تدریس پوشش داده شود.
کرمی گفت: امسال تعداد دانش آموزان استان بوشهر از 214هزار و 300 نفر به 223هزار نفر افزایش می یابد که از این تعداد 23 هزار نفر کلاس اولی هستند.
مدیرکل آموزش و پرورش استان بوشهر افزود: هرچند پوشش تحصیلی دانش آموزان در مقطع ابتدایی 97 و مقطع متوسطه 90 درصد است ولی با فراهم کردن شرایط لازم باید این ضریب را ارتقا دهیم.
وی در باره تجمیع کلاس های درس در سال تحصیلی 97-98 گفت: هیچ کلاس درسی در مقطع ابتدایی در استان بوشهر تجمیع و ادغام نمی شود.
کرمی تاکید کرد: تجمیع کلاس های درسی که تعداد دانش آموزان آن از حد استاندارد پائین تر است در دوره متوسطه انجام می شود و این دانش آموزان در مراکز شبانه روزی و روستا مرکزی ساماندهی می شوند.
وی در مورد طرح تقویت بنیه علمی دانش آموزان گفت: با وجود تاثیر اجرای این طرح در ارتقای رتبه کنکور دانش آموزان ولی عده ای در استان عزم خود را برای اجرا نشدن این طرح جزم کرده اند.
کرمی اضافه کرد: قرار بود این طرح از سال گذشته در مقطع ابتدایی اجرا شود ولی نشد.
وی تاکید کرد: براساس برنامه ریزی ها بلافاصله بعد از برگزاری کنکور کلاس های تقویتی باید برگزار می شد ولی امروز با وجود اینکه یک ماه را از دست داده ایم ولی هنوز عزم و اراده ای برای اجرای این طرح وجود ندارد.
مدیرکل آموزش و پرورش استان بوشهر در مورد فضای آموزشی گفت: هرچند تعداد کلاس های تخریبی استان از یکهزار و 330 به 700 کلاس کاهش یافته ولی همچنان دانش آموزان برخی مناطق از جمله شهرستان تنگستان و منطقه سعدآباد شهرستان دشتستان در کلاس های تخریبی درس می خوانند.
وی بر ضرورت توجه هرچه بیشتر مسئولان تاسیسات نفتی مستقر در استان (عسلویه و خارگ) به مشکلات فرهنگیان و فراهم کردن امکانات لازم برای تدریس این افراد تاکید کرد.
6047/6043
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.