به گزارش ایرنا، عبدالکریم گراوند چهارشنبه شب درآئین بزرگداشت روزخبرنگاربا گرامیداشت یاد و خاطره شهید صارمی و سایر فعالان عرصه خبرنگاری افزود: خبرنگاران درانتخاب نوع تیتر باید مراقبت کنند تا تیتر انتخابی آنها پیام معکوس به جامعه ندهد.
وی ادامه داد: در پیشگاه الهی باید پاسخگوی حب و بغض های خود باشیم از این رو در عرصه کار رسانه باید دقت نظر زیادی باشد.
استاندار بوشهر با بیان اینکه مطبوعات رکن چهارم دموکراسی در جامعه است گفت: اگر جامعه ای بخواهد بالنده باشد نیازمند رسانه و خبرگزاریهایی است که آزادانه و بدون لکنت زبان مسائل جامعه را بیان کنند و مسئولان نیز باید از این بیان استقبال کنند.
گراوندافزود: باید در جامعه امیدآفرینی ترویج داده شود چراکه دشمن برای ایجاد ناامیدی و یاس در جامعه طراحی ویژه‌ای کرده است.
استاندار بوشهر یادآورشد: باتوجه به اینکه دشمنان قسم خورده به دنبال ضربه زدن به نظام هستند خبرنگاران برای گذر از شرایط کنونی تلاش کنند.
وی گفت:در عصر اطلاعات و حضور شبکه های نوظهور و تاثیر آنها بر فضای افکار عمومی باتوجه به اینکه فضای مجازی قابل کنترل نیست خبرنگاران بعنوان سربازان خط مقدم باید برای خنثی کردن شیوه جدید دشمنان برای نا امید کردن مردم از نظام تلاش کنند.
وی اظهارداشت: هرچند کاستی هایی در زمینه اشتغال و مسائل اقتصادی وجود دارد اما اصحاب رسانه ضمن انعکاس مطالبات مردمی و در نقد منصفانه هوشمندانه عمل شود.
گراوند اظهارامیدواری کرد با توجه به ظرفیت های موجود و سابقه تاریخی و درخشان رسانه ای استان بوشهر این استان همچنان از پیشتازان و پیشقراولان حوزه رسانه در کشور باشد.
معاون فرهنگی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان بوشهر نیز گفت: رسانه یکی ازمهم ترین زیرساخت های فرهنگی هر جامعه محسوب می شود.
آنیتا مظفری افزود: در نظام ارتباطی هر کشوری رسانه های محلی جایگاه مهمی در بین سایر رسانه ها دارند به گونه ای که مطبوعات محلی قوی و قدرتمند ستون و پایه اساسی مطبوعات ملی را تشکیل می دهد.
وی ادامه داد: در این بین خبرنگار و روزنامه نگار محلی از نقش و جایگاه مهمی برخوردار است زیرا با پرداختن به مظاهر و فرهنگ های بومی و مادری، نوعی احساس لذت و امید به زندگی و نشاط را در صاحبان این فرهنگ ها ایجاد می کند.
مظفری اظهارداشت: خبرنگار محلی یک ابزار مهم در ایجاد و تقویت های محلی است و می تواند از این طریق به تقویت و انسجام و همبستگی عمومی بین اعضای اجتماع های محلی کمک شایانی می کند.
وی اضافه کرد: در شرایط حساس کنونی کشور نقش خبرنگاران و اصحاب رسانه محلی در امید آفرینی، تقویت وحدت و همبستگی ملی، اطلاع رسانی صحیح از خدمات دولت و سازمان ها و همچنین حل مشکلات مردم نقشی مهم و تعیین کننده است.
مظفری ادامه داد: در این ارتباط حمایت همه جانبه از خبرنگاران که شغل آنها آمیخته از عشق، هنر و اندیشه است وظیفه همه مردم و مسئولان است.
یک فعالان رسانه ای نیز گفت: تمام لذت کار رسانه ای در کار خلاقانه و تاثیرگذاری آن در جامعه است که در این حوزه تلاش برای خارج نشدن از دایره انصاف ضرورت دارد.
منصور ضابطیان افزود: رسانه در سال های نه چندان دور برای فعالان این عرصه رویا بوده و حال بی انصافی است که اکنون به این رویا رسیدیم سختی و مرارت های آن را بهانه کنیم.
در این آئین از خانم طباطبایی گوینده مرکز بوشهر و اکبر اقبال مجرد رئیس خبرگزاری جمهوری اسلامی استان بوشهر بعنوان فعالان و پیشکسوتان رسانه و رضا چراغچی پیشکسوت دکه روزنامه فروشی تجلیل شد.
اجرا گروه موسیقی محلی 'سیریا'، تریبون آزاد و پخش کلیپی از خاطرات خبرنگاران پیشکسوتان از دیگر برنامه های آئین بزرگداشت روز خبرنگار توسط خانه مطبوعات و رسانه های استان بوشهر بود.
7212/6045
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.