به گزارش ایرنا، عبدالکریم گراوند روز دوشنبه در نشست با بانوان مدیر استان بوشهر افزود: بانوان در سال‌های اخیر اثبات کردند که می توانند درمدیریت نقش‌آفرین بوده و عملکرد قابل قبولی در این عرصه ارائه کنند.
وی بیان کرد: در استان بوشهر استفاده از توان مدیریتی بانوان فارغ از نگاه جنسیتی و براساس توانمندی و شایستگی آنان است.
گراوند ادامه داد: در 9 ماه اخیر 31 نفر از بانوان توانمند در پست‌های مدیریتی بکارگیری شده که این بیانگر رویکرد دولت به استفاده از ظرفیت مدیریتی بانوان درکشور است.
استاندار بوشهر افزود: موفقیت جامعه بانوان درحوزه مدیریتی به عملکرد مدیران زن بستگی دارد و بانوان می‌توانند با خودباوری و پشتکار منشا تحرک و پویایی در حوزه مسئولیت خود باشند.
وی تاکید کرد: بانوان در هر پست و سمتی باید سعی کنند با تسهیل‌گری و تسلط بر قوانین و مقررات به نفع مردم و برای کارگشایی مردم، رضایت جامعه را کسب کنند.
استاندار گفت: نیمی از جمعیت استان بوشهر را بانوان تشکیل می‌دهند از این رو حل مشکلات و دغدغه‌های بانوان ضروری است و باید از همه ظرفیت های ممکن برای تحقق این مهم استفاده شود.
وی یادآور شد: نظام اداری باید به سمتی برود که برای حضور بانوان الزام کمی ملاک عملکرد نباشد و زنان شایسته باید در جایگاه متناسب با دانش و توانمندی خود قرار گیرند.
گراوند گفت: از بانوان مدیر انتظار است در فرآیند اصلاح و معرفی الگوی مصرف با توجه به نقش خانوادگی و مسئولیت اجتماعی شان تاثیرگذار عمل کنند و در حوزه مسئولیت خود رعایت الگوی مصرف و جلوگیری از اسراف را با جدیت مدنظر داشته باشند.
سرپرست دفتر امور بانوان و خانواده استانداری بوشهر گفت: حافظه تاریخ سیاسی استان بوشهر این حجم اعتماد، باور و ایجاد زمینه برای ابراز شایستگی بانوان را ندارد و این وضعیت مدیون نگاه ویژه دولت تدبیر و امید و نظام اسلامی است.
مریم آذرشب بیان کرد: در دولت یازدهم 28 انتصاب در حوزه مدیریت استان به نام بانوان رقم خورد که بانک‌ها و دانشگاه‌های استان به ترتیب با هفت و پنج انتصاب بیشترین سهم را در استفاده از این ظرفیت به خود اختصاص دادند.
وی ادامه داد: ولی در کمتر از 10 ماه اخیر 31 مورد انتصاب بانوان در سمت های مدیریتی رشد بیش از 100 درصد را در کارنامه عملکردی استان شاهد هستیم.
آذرشب یادآور شد: با توجه به آمار در دولت یازدهم و دوازدهم بیشترین انتصاب بانوان مدیر در سطح شهرستان‌ها اتفاق افتاده و این روند حاصل تأکید استاندار در سپردن بخشی از مسئولیت دستگاه‌های اجرایی استان به بانوان توانمند و شایسته است.
وی ادامه داد: مطالبه بانوان هم این است که در صورت شایستگی بدون نگاه جنسیتی به تناسب آگاهی، دانش و توانمندی از فرصت برابر برای حضور در مدیریت استان برخوردار باشند.
آذرشب افزود: انتظار است بتوانیم با تبادل تجربه و بیان مسائل و مشکلات پیش رو، مسیر ارتقا و افزایش تصدی پست‌های مدیریتی و افزایش بهره‌وری را برای بانوان فراهم کنیم.
7212/6043**
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.