محمد راستا دوشنبه شب دربازدید از تاسیسات مجتمع بندری نگین بوشهر در گفت وگو با ایرنا افزود: مسئولان بندری ایران و قطر ارتباط بسیار خوبی با یکدیگر دارند و طی چند ماه گذشته نیز با سفرهای متقابل توسعه همکاری های بندری ایران و قطر مورد تاکید قرار گرفته است.
معاون وزیر راه وشهرسازی اظهارداشت: به لحاظ جغرافیایی در ایران استان بوشهر از سهولت بیشتری برای صادرات به بنادر کشور قطر برخوردار است که امیدواریم باتوجه به ظرفیت مطلوب موجود از این مهم برای صادرات و ترانزیت کالا به قطر بخوبی استفاده شود.
راستاد در ارتباط با پروژه هوشمند سازی بندر بوشهر نیز گفت: برنامه تامین زیرساخت ها و هوشمند سازی بنادر در دستور کار جدی سازمان بنادر و دریانوردی قرار دارد.
وی اظهارداشت: مجتمع بندری نگین در بوشهر بعنوان بندر پایلوت در این زمینه مورد توجه قرار گرفته است.
راستاد در ارتباط با طرح های توسعه مجتمع بندری نگین افزود: عملیات اجرایی اسکله کانتینری این مجتمع به طول 300 مترتمام شده و با پایان کار لایه روبی مقابل اسکله تا یکماه آینده و در قالب فاز نخست پهلودهی کشتی های تا 20 هزار تن در این اسکله فراهم می شود.
وی گفت: همزمان برای توسعه پسکرانه های مجتمع بندری نگین و تامین تاسیسات زیربنایی این مجتمع عملیات اجرایی تاسیسات زیربنایی با 850 میلیارد ریال اعتبار بزودی آغاز می شود که انتظار می رود کل بسته تامین تاسیسات زیربنایی مجتمع بندری نگین ظرف مدت 2 سال زمان ببرد.
راستاد افزود: در ارتباط با توسعه جاده دسترسی از منطقه ویژه اقتصادی بوشهر به سمت مجتمع بندری نگین نیز با 430 میلیارد ریال اعتبار پس از برگزاری مناقصه عملیات اجرایی آن آغاز می شود.
وی ادامه داد: در ارتباط با افزایش کانال دسترسی بندر بوشهر نیز تاکنون روند مطالعاتی آن بخوبی طی شده و در مجموع با پیش بینی طرح های توسعه ای افق بسیار روشنی فراروی بندر بوشهر گشوده شده است.
7212/6045
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.